افزایش 4170 واحدی شاخص بورس تهران


افزایش 4170 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 4170 واحد نسبت به روز گذشته همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز دوشنبه در یک روند کاملاً‌ رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 4170 واحدی به رقم یک میلیون و 507 هزار و 156 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2289 واحد به رقم 420هزار و 654 واحد رسید.

ارزش بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از 5 میلیون و 939 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 326 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 22 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.28 درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن 0.55 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.23 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.25 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.31 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شستا، گل‌گهر، فجر انرژی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج‌فارس، صنعتی چادرملو، ایران‌خودرو و توسعه معادن و فلزات بیشترین افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 44 واحد رشد به رقم 20 هزار و 240 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 126 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 351 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 207 هزار فقره معامله و به ارزش 55 هزار و 961 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است در روزهای دوشنبه اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز بین شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود و امروز هم بیش از 576 میلیون ورقه اوراق بدهی به ارزش حدود 54 هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی خرید و فروش شد. همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان 5.7 میلیون ورقه و به ارزش 484 میلیارد تومان داد و ستد شد، وگرنه معاملات سهام در بورس به تعداد 3.1 میلیارد ورقه و به ارزش 1087 میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شد.

امروز نمادهای نیروی برق دماوند، برق عسلویه مپنا، بیمه سامان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی