تلاش کشورهای منطقه برای نجات مردم افغانستان از کابوس و فتنه آمریکایی


تلاش کشورهای منطقه برای نجات مردم افغانستان از کابوس و فتنه آمریکایی

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان ضمن ارائه گزارشی از سفرهای اخیر خود به آسیای مرکزی گفت: کشورهای منطقه تلاش دارند تا مردم افغانستان را از کابوس فتنه و بحران آمریکایی نجات...

«حسن کاظمی قمی » نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان گزارشی از رایزنی‌های اخیر خود با مقامات کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان در مورد آخرین تحولات افغانستان ارائه کرد.

وی در توئیتی نوشت: «در سفر منطقه‌ای به آسیای_مرکزی، در موضوعات مختلف بویژه اجلاس بین المللی افغانستان با مقامات رایزنی کردم و همه تلاش خود را برای تحقق نتایج واقعی و موثر این اجلاس خواهم کرد تا مردم افغانستان از کابوس فتنه و بحران آمریکایی و بی‌ثباتی و ناامنی نجات پیدا کنند.»

پیشتر نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با بیان اینکه آمریکا هنوز از افغانستان درس نگرفته، گفته بود: مشکلات منطقه بدون حضور آمریکا و ابزارهای تروریستی قابل حل است.

قمی تاکید کرد: «حضور و طرح‌های آمریکا در خاورمیانه و جنوب آسیا پیامدی جز ویرانی و آوارگی برای مردمان این مناطق نداشته است. به‌نظر می‌رسد که آمریکا هنوز از افغانستان درس نگرفته است.»

به گفته وی، وعده‌های آمریکا به برخی کشورهای منطقه با هدف تسهیل بازگشت به این منطقه است. مشکلات، بحران‌ها و اختلاف نظرهای منطقه‌ای از طریق مشارکت خیرخواهانه و دسته جمعی بازیگران منطقه و بدون فرصت دادن به آمریکا و ابزارهای تروریستی قابل حل است.

تلاش کشورهای منطقه برای نجات مردم افغانستان از کابوس و فتنه آمریکایی

ایران همواره اعلام کرده است که مشکلات منطقه باید توسط کشورهای عضو آن حل شده و دخالت بیگانگان تنها مسائل را پیچیده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو