عرضه رقابتی برق در بورس انرژی امتیازی مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی


کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس راهکار تامین برق صنایع را عرضه برق در بورس انرژی می‌دانند.

هرساله در فصل تابستان برق صنایع با قطعی و محدودیت مواجه می‌شود. مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید: تامین برق صنایع از طریق بورس انرژی از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود برق در کشور، باید انگیزه ای قوی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش ایجاد شود، قطعاً یکی از این انگیزه ها و اقدامات، ارائه راهکارهای متنوع برای فروش برق است.

طاهری افزود: فروش برق به دولت و یا عرضه رقابتی آن در بورس انرژی می تواند امتیازی مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه باشد چراکه انگیزه‌ای برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران در حوزه انرژی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به امکان فروش برق مازاد برخی صنایع در بورس انرژی ، گفت: یعنی صنایعی که با صرفه جویی، مازاد مصرف دارند و یا انتفاع آنها در عرضه برق خود به دیگر صنایع است، می توانند مازاد برق خود را با قیمت بازار انرژی در بورس عرضه کنند.

طاهری ادامه داد: اگر صنعتی بتواند به جای تعطیلی کارخانه، برق خود را از بورس انرژی ولو با قیمتی بیشتر اما به صرفه تامین کند، بسیار خوب است چرا که برای بسیاری از صنایع خرید برق کمی گرانتر بسیار مطلوب تر از تعطیلی تولید است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین احداث نیروگاه را یکی از راهکارهای تامین کسری برق دانست و گفت: در این زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: تامین برق صنایع از طریق بورس انرژی از خسارات سنگین به واحدهای تولیدی و صنعتی ناشی از خاموشی ها جلوگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!