برگزاری مداوم جلسات هم‌اندیشی خادمان فرهنگی در حج


برگزاری مداوم جلسات هم‌اندیشی خادمان فرهنگی در حج

جلسات هم‌اندیشی روحانیون،‌ معین و معینه‌های به منظور تبیین بایدها و نبایدهای اقدامات فرهنگی، بیان مسائل کلی در صحنه حج و مسائل فرهنگی و سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری به شکل پیوسته در مکه و مدینه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام علی پروانه» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج، با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی روحانیون، معین و معینه‌ها در مکه مکرمه، اظهار کرد: خادمان فرهنگی حج شامل روحانیون، معین و معینه‌ها می‌شود. در اصطلاح به روحانی کاروان معان و معاون مرد او معین و معاون زن او معینه می‌گویند. تخصیص روحانی، معین و معینه به کاروان‌ها بر اساس تعداد زائران کاروان‌ها انجام می‌یابد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌‌ مقام معظم رهبری افزود: امسال تعداد کاروان‌ها از ۴۵ تا ۱۶۰ زائر را شامل می‌شد که ما به کاروان‌های ۱۳۵ نفره به بالا علاوه بر روحانی، یک معین یا معینه هم اختصاص می‌دادیم. اگر درصد بانوان در کاروان بیشتر باشد یک معینه (خانم مبلغه) و اگر تعداد آقایان بیشتر باشد یک معین (روحانی آقا) به آن کاروان تعلق می‌گیرد. هر کدام از روحانیون و معین‌ها و معینه‌ها نیز شرح وظایف خود را دارند.
حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه موضوع اصلی جلسه هم‌اندیشی روحانیون، معین و معینه‌ها، بیان بایدها و نبایدها برای خادمان فرهنگی است، گفت: در این جلسات مأموریت‌ها و وظایف روحانیون، سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری و برنامه‌های فرهنگی در طول ایام حج را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. همچنین بخش پاسخ به سؤالات و تبیین مسائل مناسک با حضور یکی از اعضای شورای استفتائات بعثه مقام معظم رهبری نیز برگزار می‌شود.
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: به طور کلی در جلسات هم‌اندیشی خادمان فرهنگی آخرین اطلاعات و اخبار مکه و مدینه، مسائل کلی جاری در صحنه حج و مسائل فرهنگی و سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری تبیین می‌شوند.
وی درباره زمان برگزاری این جلسات در مکه و مدینه بیان کرد: جلسات در مدینه نیز به دلیل نزدیکی هتل‌ها در اطراف حرم در روزهای فرد برگزار می‌شد ولی در مکه به دلیل دوری هتل ها در دو نوبت برگزار می‌شود. هم‌اکنون در مکه مکرمه بر اساس تقسیم‌بندی ما سه منطقه با حدود ۳۰هتل وجود دارد؛ به دلیل قرابت موقعیتی دو منطقه 1 و 2، جلسه هم‌اندیشی روحانیون، معین و معینه‌های این مناطق روزهای دوشنبه و جلسه روحانیون منطقه ۳ چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود. بعد از انجام اعمال حج نیز مجدداً این جلسات به همین شکل برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام پروانه در پایان تصریح کرد: همایش سراسری خادمان فرهنگی در صبح روز ۵ ذی‌الحجه با حضور مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سالن اجتماعات هتل ویولت برگزار و برنامه‌های حجاج ایرانی در مشاعر و انجام اعمال حج تمتع تبیین خواهد شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی