1000 کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ باتری EV ممکن می‌شود


1000 کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ باتری EV ممکن می‌شود

بزرگ‌ترین شرکت سازنده باتری خودروهای برقی، به تازگی باتری با فناوری جدید معرفی کرده است که علاوه بر قابلیت شارژ سریع، پیمایش 1000 کیلومتر مسافت را ارائه می‌دهد.شرکت CATL که به عنوان بزرگترین سازنده باتری EV جهان شناخته می‌شود، اخیراً اعلام کرده که...

بزرگ‌ترین شرکت سازنده باتری خودروهای برقی، به تازگی باتری با فناوری جدید معرفی کرده است که علاوه بر قابلیت شارژ سریع، پیمایش 1000 کیلومتر مسافت را ارائه می‌دهد.

شرکت CATL که به عنوان بزرگترین سازنده باتری EV جهان شناخته می‌شود، اخیراً اعلام کرده که تولید باتری جدید خودروهای الکتریکی را قابلیت پیمایش بیش از 620 مایل (1000+ کیلومتر) آغاز خواهد کرد.

تولید این باتری EV در سال 2023 آغاز خواهد شد و به طور رسمی نام باتری The Qilin برای آن در نظر گرفته شده است.

باتریQilin 50 درصد کارآمدتر از باتری‌ است که در حال حاضر در خودرو تسلا مدل S استفاده می‌شود.

از طرفی، این باتری تا مسافت بیش از 1000 کیلومتر را شارژدهی می‌کند؛ در حالیکه خودروی برقی تسلا مدل S که بیشترین مسافت رانندگی را در یکبار شارژ ارائه می‌دهد تنها به 405 مایل (651 کیلومتر) می‌رسد.

1000 کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ باتری EV ممکن می‌شود

علاوه بر این، در کشور ایالات متحده بیشترین مسافتی که یک خودروی برقی می‌پیماید متعلق بهLucid Air با قیمت 169 هزار دلاری است.Lucid Air یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا است و خودروی الکتریکی تولید می‌کند که قادر است تا 520 مایل (836 کیلومتر) را در هر بار شارژ، طی کند.

به گفته CATL، بزرگ‌ترین تولید کننده باتری EV در جهان و تأمین کننده تسلا، باتریQilin انرژی زیادی را در حجم کوچک خود جمع می‌کند.

این مهم به دلیل پیشرفت تکنولوژی در شیمی باتری و بسته بندی امکان‌پذیر شده است.

شرکت CATL اظهار دارد این باتری دارای تراکم انرژی 255 وات ساعت در هر کیلوگرم بوده و 13 درصد قدرتمندتر از پیکربندی تسلا است که اخیراً برای شاسی‌بلندهای مدل Y با 4680 باتری استفاده می‌شود.

1000 کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ باتری EV ممکن می‌شود

علاوه بر این،CATL همچنین ادعا کرد که Qilin می‌تواند طی 10 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود؛ چنین ویژگی آن را از هر محصول موجود در بازار متمایز می‌کند. با این حال، آمار واقعی تنها زمانی مشخص می‌شود که باتری در بازار عرضه شده و خودروهای برقی مجهز بهQilin روانه جاده شوند.

هنوز هیچ بیانیه رسمی مبنی بر اینکه کدام خودروسازان آمریکایی علاقه‌مند به استفاده از باتری Qilin در خودروهای خود هستند، منتشر نشده است.

در همین حال، بلومبرگ گزارش داده که دو سازنده چینی خودروهای الکتریکی به نامHozon و Li Auto، تاکنون متعهد شده‌اند که از باتری Qilin در مدل‌های آینده استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...