Apple Maps از Google Maps جلو می‌زند


Apple Maps از Google Maps جلو می‌زند

برنامه مسیریاب Apple Maps می‌تواند برای اولین بار از Google Maps پیشی بگیرد.

اپلیکیشن Apple Maps از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان جایگزینی برای Google Maps منتشر شد، مسیر طولانی را طی کرده است. در ابتدا، Apple Maps یک فاجعه بود به طوری که برخی از خیابان‌های شهر و حتی کشور‌ها با نام اشتباه برچسب‌گذاری شده و برخی اصلاً نامگذاری نشده بودند و مسیر‌های اشتباه، کاربران را به مناطق خطرناکی می‌فرستاد.

در نتیجه شکست Apple Maps، اسکات فورستال رئیس وقت iOS، اپل را پس از امضای عذرخواهی رسمی ترک کرد و طراح ارشد این شرکت، جانی ایو، در نهایت وظیفه طراحی مجدد iOS ۷ را به عهده گرفت.

اپل تصمیم گرفت پلتفرم‌های نقشه برداری شخص ثالثی را که برای نقشه‌های خود استفاده می‌کرد کنار بگذارد و تصمیم گرفت اپلیکیشن مسیریابی خود را به معنای واقعی کلمه، از ابتدا بسازد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ شروع به ارسال ون‌های مجهز به سنسور و دوربین‌های ویژه به خیابان‌ها کرد که داده‌ها را به یک آیپد واقع در داخل ون، ارسال می‌کرد. در نتیجه یک نقشه اپل بسیار بهبود یافته آماده شد که فاصله اش با نقشه‌های گوگل، کاهش یافته بود.

Apple Maps از Google Maps جلو می‌زند

اما توییتی که اخیرا توسط استیو موزر، توسعه‌دهنده iOS منتشر شده است، نشان می‌دهد که او کدی را در برنامه Apple Maps پیدا کرده که نشان می‌دهد اپل ممکن است مسیریابی نقشه‌های اپل را برای دوچرخه‌های الکترونیکی، همراه با مسیر‌های بهینه‌سازی شده و زمان‌های تخمینی رسیدن ارائه دهد.

اگر مشخص شود که Apple Maps شامل ناوبری برای دوچرخه‌های الکترونیکی می‌شود، این یک برتری و مزیت نسبت به Google Maps است.

بیشتر بخوانید

آلمان به دلیل استفاده از کوکی‌ها از گوگل شکایت کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس