راهنمای جامع خرید بالش طبی


خواب اگر مهم ترین بخش زندگی بشر نباشد، بدون شک یکی از مهم ترین آن ها است. خواب تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر سلامت جسم، و روح و روان ما دارد. اما نمی توان بدون داشتن کالای خوابی مناسب، انتظار تجربه یک خواب فوق العاده را داشت. از سوی دیگر...

راهنمای جامع خرید بالش طبی

خواب اگر مهم ترین بخش زندگی بشر نباشد، بدون شک یکی از مهم ترین آن ها است. خواب تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر سلامت جسم، و روح و روان ما دارد. اما نمی توان بدون داشتن کالای خوابی مناسب، انتظار تجربه یک خواب فوق العاده را داشت. از سوی دیگر همه کالاهای خواب، برای همه افراد مناسب نیستند و گاهی به دلایلی مانند بیماری، توصیه می شود که از کالاهای خواب طبی استفاده شود. اگر شما هم به دلیل داشتن دیسک گردن، و یا گردن درد به پزشک مراجعه کرده باشید، حتما به شما توصیه شده است تا از بالش های طبی استفاده کنید. اما خرید بالش یکی از سخت ترین خرید های هر فردی است. دلیل آن نیز وجود مدل های بسیار متنوع، و گاهی گران قیمت بودن بسیاری از آن ها است.

ما در این مقاله برخی از فاکتور هایی که در هنگام خرید بالش های طبی، باید به آن ها توجه داشته باشید را برای شما شرح داده ایم. توجه به این نکات در هنگام خرید، می تواند تجربه خوابی سرشار از آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

چه زمانی باید به دنبال خرید بالش طبی باشیم؟

اگر صبح ها با گردن درد و یا کمر درد از خواب بیدار می شوید، و یا به صورت کلی خواب راحتی ندارید، باید به فکر خرید بالش جدید باشید. اما اگر علاوه بر موارد قبل، با مسائلی مانند آرتروز، دیسک گردن و… مواجه هستید، باید از بالش های طبی استفاده کنید. البته توصیه می کنیم حتما قبل از خرید، با پزشک خود مشورت کنید.

چرا بالش طبی مفید است؟

بالش های طبی به طوری طراحی شده اند که به خوبی، از سر و گردن ما محافظت می کنند و خوابی راحت را به شما هدیه می دهند. همچنین یک بالش طبی استاندارد باعث تراز شدن بدن شما، و قرار گرفتن سر و ستون فقرات در یک راستا می شود، که همین مسئله باعث جلوگیری از بروز درد در ناحیه گردن و کمر می شود.

چگونه بالش طبی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

طبیعی است که قبل از هر چیزی شما باید مدل های مختلف بالش را بشناسید. امروزه مدل های بسیار زیاد و متنوعی در بازار موجود هستند، که لزوما همه آن ها به صرف طبی بودن، مناسب حال شما نیستند. پس قبل از هر چیزی بهتر است مدل های مختلف بالش را بشناسید. اما نکات کلیدی نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید.

پوزیشن خواب شما

اولین و مهم ترین مسئله ای که باید در نظر داشته باشید، پوزیشن، یا همان حالت خواب شما است. توجه داشته باشید که باید حالت نرمان خواب خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بسیاری از افراد در هنگام تست بالش، به پشت دراز می کشند، در صورتی که حالت خواب غالب آن ها به پهلو است. باید در هنگام تست بالش در حالتی که در اکثر مواقع می خوابید، قرار داشته باشید. در این حالت مهم ترین فاکتور تراز بودن بدن شما است. یعنی توجه داشته باشید که سر، گردن و ستون فقرات شما در یک راستا قرار داشته باشند.

راهنمای جامع خرید بالش طبی

ارتفاع بالش

مورد بعدی ارتفاع بالش است. به طور کلی ارتفاع استانداردی برای بالش وجود ندارد. بالش ها بسته به مدل و شرکت سازنده می توانند دارای ارتفاع های متفاوتی باشند. باز هم در رابطه با ارتفاع بالش، مهم ترین مسئله تراز بودن بدن شما است که در بالا به آن اشاره شد.

مدل تشک شما

یکی دیگر از موارد مهم، نوع تشکی است که از آن استفاده می کنید. شما باید در هنگام خرید بالش به نوع تشک خود، و برخی ویژگی های آن مانند تراکم تشک توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر از خوشخواب های طبی فنری استفاده می کنید، این مدل ها معمولا نرم هستند و در هنگام خواب، بدن شما در آن ها فرو می رود. پس باید بالش کوتاهی را انتخاب کنید، تا بدن شما تراز بماند. برعکس وقتی که از یک تشک سفت و متراکم استفاده می کنید، باید بالش بلندی را انتخاب کنید.

برند را معیار قرار ندهید!

اینکه بالشی که انتخاب می کنید، توسط چه برندی تولید شده باشد، به خودی خود نمی تواند راحتی شما را تضمین کند. توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، در کنار مسائلی مانند ضد حساسیت بودن بالش، قابل شست و شو بودن آن و… می تواند تجربه خریدی لذت بخش را برای شما تضمین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط