شیائومی 12s و 12s پرو با دوربین لایکا معرفی شدند


شیائومی 12s و 12s پرو با دوربین لایکا معرفی شدند

شیائومی 12 اس و شیائومی 12 اس پرو با دوربین اصلی ۵۰ مگایپکسلی، لنزهای لایکا و بهره‌مندی از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی شدند.

بااینکه شیائومی اواخر ۲۰۲۱ پرچمداران جدیدش را برای سال آینده معرفی کرده بود و انتظار نمی‌رفت تا پایان سال ۲۰۲۲ پرچم‌دار جدید از سری اصلی خود، به جز نسخه‌ی اولترا را معرفی کند؛ اما امروز طی مراسمی در چین این شرکت از چند محصول جدید شامل پرچم‌داران سری شیائومی 12s و شیائومی 12s پرو رونمایی کرد. شاید دلیل این رونمایی پیش‌ازموعد، عملکرد نه‌چندان خوب وناپایدار تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1‌ باشد؛ چراکه این تراشه‌ی ۴ نانومتری ساخت صنایع نیمه‌هادی سامسونگ، بیشتر از نسل قبلی خود داغ می‌کرد و باعث ناپایداری عملکرد گوشی‌ها می‌شد که این موضوع برای پرچم‌دار یک شرکت جاه‌طلب و روبه‌رشد مانند شیائومی، چندان مورد پسند نبود. طبق گفته‌ها تراشه‌ی میان‌نسلی جدید کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 که ساخت TSMC عملکرد بسیار بهتری از تراشه‌ی قبلی دارد و پایدارتر، خنک‌تر و هوشمندتر عمل می‌کند.

البته مورد دیگری که می‌تواند دلیل این عجله‌ی شیائومی باشد، همکاری آن‌ها با برند بزرگ و معتبر Leica است که در ساخت عدسی‌های دوربین تبحر خاصی دارد. بااینکه شیائومی نتیج‌ی این همکاری را می‌توانست تنها به نسخه‌ی اولترا محدود کند یا آن‌را در قامت نسل جدید خانواده‌ی لاکچری MIX‌ به نمایش بگذارد؛ اما دست‌ودل بازی شیائومی باعث شده تا مزایای همکاری با لایکا شامل گوشی‌های بیشتری هم شود؛ البته شیائومی پیش‌تر با محدود نکردن شارژ بسیار سریع به محصولات بالارده و قرار دادن شارژرهای ۱۲۰ وات و ۶۷ وات در جعبه‌ی محصولات میان‌رده‌اش،‌ این موضوع را ثابت کرده است. حالا بیایید نگاهی به دو گوشی از خانواده‌ی پرچم‌داران جدید شیائومی بیندازیم.

طراحی شیائومی 12s و شیائومی 12s پرو

با نگاه کردن به عکس‌های این دو گوشی تفاوت خاصی با دو مدل شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو به چشم نمی‌خورد، جز اینکه حالا محفظه‌ی دوربین‌ها به برندینگ Leica مزین شده است. مثل گذشته فریم بالایی گوشی‌ها شامل یک Blaster IR، میکروفون ثانویه، بلندگو با برند Harman Kardon خواهد بود، درحالی‌که فریم پایینی میزبان یک اسلات سیم‌کارت، میکروفون اصلی، پورت USB Type-C و بلندگوی دیگری است.

شیائومی 12s و 12s پرو با دوربین لایکا معرفی شدند

فریم سمت راست شامل دکمه‌های پاور و تنظیم صدا است، و فریم سمت چپ نیز خالی است؛ مانند دیگر گوشی‌های بالارده قسمت جلویی و پشتی گوشی از شیشه ساخته شده و فریم دورتادور نیز فلزی است. چیزی در مورد چیدمان دوربین‌ها و طراحی قاب جلویی نیز نسبت به نسل پیشین تغییر نکرده است.

نمایشگر

شیائومی 12 اس دارای صفحه‌نمایش 6.28 اینچی FHD+ AMOLED با حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت است، در‌حالی‌که Xiaomi 12S Pro از صفحه‌نمایش ۶/۷۳ اینچی LTPO نسخه دوم با نرخ نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز و وضوح QHD+ بهره می‌برد. بیشنه روشنایی ۱۵۰۰ نیت، پشتیبانی از Dolby Vision، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش و محافظ Corning Gorilla Glass Victus از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی محسوب می‌شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی 12اس و شیائومی 12s پرو

مهم‌ترین تغییر نسبت به نسل قبلی استفاده از سخت‌افزار جدید و کاملاً متفاوت است. Snapdragon 8+ Gen قدرت این دو گوشی را تأمین خواهد کرد. شیائومی از این تراشه که جدیدترین محصول کوالکام است، برای اولین بار در محصولات خود استفاده کرده است که هم در CPU و هم در بخش GPU تا حدود ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد که یک پیشرفت بسیار عالی محسوب می‌شود.

شیائومی برای این سری از گوشی‌های پرچم‌دارش از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری‌اش بر پایه‌ی به‌روزترین نسخه‌ی اندروید یعنی MIUI 13 و اندروید ۱۲ استفاده کرده است.

دوربین و باتری

باتری شیائومی 12اس ظرفیتی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع سیمی ۶۷ وات،‌ شارژ سیمی ۵۰ وات و شیارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. شیائومی 12s پرو نیز ظرفیتی معادل ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که با شارژ سریع ۱۲۰ وات سیمی، ۵۰ وات بی‌سیم و ۱۰ وات معکوس همراه شده است.

شیائومی مانند مدل شیائومی ۱۲ پرو در دوربین اصلی این دو گوشی از سنسور بزرگ سونی imx707 استفاده کرده و ۱۲ اس به سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو و یک دوربین سلفی مجهز شده است، درحالی‌که 12s پرو از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید، اولتراواید و تله‌فوتو و دوربین سلفی بهره می‌برد.

شیائومی 12s و 12s پرو با دوربین لایکا معرفی شدند

ظاهراً چیزی به نسبت نسل پیشین تغییر نکرده و باید ببینیم تغییر تراشه و ISP و البته همکاری با لایکا چه تأثیری در خروجی عکس‌های پرچم‌داران شیائومی گذاشته است؛ البته به‌ادعای شیائومی دوربین‌های این گوشی توانایی ثبت ۳۰ فریم درثانیه به‌صورت پیاپی را دارند که عدد بسیار عجیب و خوبی محسوب می‌شود؛ همچنین هوش مصنوعی در این گوشی‌ها هنگام فعال بودن زیباسازی، با تشخیص دادن جنسیت افراد میزان اعمال زیباسازی و نوع آن در صورت افراد متفاوت خواهد بود.

قیمت شیائومی 12s و 12s پرو

شروع قمیت شیائومی ۱۲ اس و شیائومی ۱۲ اس پرو در بازار چین به‌ترتیب حدود ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار در مدل پایه خواهد بود، احتمال ورود این گوشی‌ها به بازارهای دیگر از جمله اروپا و دیگر کشورهای آسیایی با قیمت‌های متفاوت وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد