پیش‌بینی بورس فردا / تورم به داد بورس می‌رسد؟


پیش‌بینی بورس فردا / تورم به داد بورس می‌رسد؟

انتشار گزارش رشد نقدینگی و بدهی دولت باعث شد سهامداران امیدوار شوند که آیا تورم به داد بورس می‌رسد یا رکود فعلی بازار ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، انتشار گزارش رشد نقدینگی و بدهی دولت باعث شد سهامداران امیدوار شوند که آیا تورم به داد بورس می‌رسد یا رکود فعلی بازار ادامه خواهد داشت؟

بورس تهران امروز معاملات را با رشد ناچیزی به پایان رساند و روند رکودی هفته‌های اخیر ادامه پیدا کرد. کارشناسان اعتقاد دارند ریسک‌های زیادی بازار را تهدید می‌‎کند و به همین دلیل سهامداران نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه تردیدهای جدی دارند. اما برخی نیز معتقدند بارقه‌های امیدی برای این حوزه وجود دارد که می‌تواند حقیقی‌ها را برای ورود و یا بازگشت به بورس ترغیب کند.

تورم به داد بورس می‌رسد؟

برخی از تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه اعتقاد دارند انتشار گزارش میزان رشد نقدینگی و حجم بدهی‌های بانکی این امکان را فراهم ساخته تا بتوان چشم‎‌انداز مشخصی برای تورم ترسیم کرد. معامله‌گران نیز بر این نکته تاکید دارند که اگر گشایشی در زمینه برجام و یا صادرات نفت ایجاد نشود به طور قطع در ماه ها و حتی هفته‌های آینده شاهد رشد افسارگسیخته نرخ تورم خواهد شد.

از طرفی هم باید توجه داشت که جهش‌های تورمی همواره به رشد ارزش سهام در گروه‌های مختلف بورسی نیز ختم شده است. از همین رو بسیاری منتظرند تا ببیند افزایش سرعت کاهش ارزش پول ملی یا همان تورم به داد بورس می‌رسد یا خیر؟

موقعیت شاخص «امن» است؟

به باور اغلب تحلیلگران و تکنیکالیست‌های بازار سهام، شاخص کل در حال حاضر در محدوده امنی قرار دارد. البته این دسته از کارشناسان اعتقاد دارند رشد شارپی در انتظار شاخص کل بورس نیست. اما به طور کلی سقوط شاخص نیز به کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی هم بسیار بعید است. به نظر می‌رسد حمایت و مقاومت فعلی شاخص کل فعلا پابرجا خواهد ماند و نوسان پردامنه‌ای را شاهد نخواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید