آشنایی با بالابرزنجیری سامسونگ کرین


آشنایی با بالابرزنجیری سامسونگ کرین

در بازار جرثقیل ایران، شرکت سامسونگ کرین به عنوان یک برند معتبر وینچ زنجیری شناخته می شود. جرثقیل سامسونگ به دلیل استفاده از تکنولوژی بالا در کره جنوبی یکی از پرطرفدارترین جرثقیل ها در ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت تجهیزات بالابر سامسونگ در سال 1989 با تمرکز بر تولید ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل مانند لیفتراک و جرثقیل در کره جنوبی شروع به کار کرد. در بازار جرثقیل ایران، این شرکت به عنوان یک برند معتبر وینچ زنجیری شناخته می شود. جرثقیل سامسونگ به دلیل استفاده از تکنولوژی بالا در کره جنوبی یکی از پرطرفدارترین جرثقیل ها در ایران است. از آنجایی که قطعات یدکی آن به راحتی در بازار یافت می شود، یکی از پرفروش ترین برندها در رده بالابر زنجیری است. تا ظرفیت بار بالا می رود. ظرفینت وینچ زنجیری تا 5 تن است.

نحوه کار کردن بالابر زنجیری و آشنایی با آن

دانش فیزیکی مورد استفاده در جرثقیل های زنجیری بسیار ساده است و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. جرثقیل سامسونگ از این مزیت مکانیکی به عنوان یک اهرم ساده استفاده می کند. با حرکت نیروی کوچک در مسافت های طولانی، می تواند نیروی زیادی را در مسافت های کوتاه به حرکت درآورد.

مزیت مکانیکی با استفاده از جعبه دنده و زنجیره چرخ دنده در آن به دست می آید. برای بلند کردن بار، اپراتور باید زنجیر دستی را به سمت پایین بکشد تا باعث به حرکت در آمدن بار شود.

در داخل دستگاه بالابر ردیفی از چرخ دنده ها وجود دارد که با توجه به منطق فیزیکی توضیح داده شده می‌توان نیرو آنها را صدها برابر کرد. این امکان را می سازد تا چندین تن بار را بلند کند.

آشنایی با بالابرزنجیری سامسونگ کرین

اجزای تشکیل شده جرثقیل زنجیری

جرثقیل زنجیری دستی را می توان به سه قسمت کلی زنجیر، قلاب، مکانیزم بالابر تقسیم کرد. اجزای جرثقیل زنجیری از 2 زنجیر لولایی است. از زنجیر دستی و زنجیر بار تشکیل شده است. زنجیر دستی دور چرخ در مکانیزم بالابر قرار دارد.

برای بلند کردن بار باید زنجیر دستی را به سمت پایین بکشید. این چرخ دارای موقعیت خاصی برای زنجیر در داخل مکانیزم بالابر است که امکان چرخش در هنگام کشیدن زنجیر را فراهم می کند. بنابراین، کشیدن زنجیر بالابر، باعث راه اندازی مکانیسم جرثقیل می شود. به وسیله آن می توان به راحتی بار را هدایت کرد و به سمت بالا یا پایین برد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد جرثقیل دستی به دست آورید.

آشنایی با مزایا جرثقیل دستی

جرثقیل های دستی که معمولاً برای بلند کردن وزن کمتر از 10 تن و در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شوند، دارای مزایای بسیاری هستند. برخی از مزایا عبارتند از:

جرثقیل دستی عمر طولانی دارد و تعمیر و نگهداری آن گران نیست. جرثقیل های دستی مانند برق نیازی به نیروی محرکه خارجی ندارند و می توانند در هر مکانی بدون استفاده از تجهیزات خاص و برق مورد استفاده قرار گیرند. جرثقیل ها به قدری سبک و قابل حمل هستند که در برخی موارد کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارند. جرثقیل های دستی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از جرثقیل های برقی و پنوماتیکی هستند. جرثقیل های دستی با برندهای مختلف در ایران وجود دارد که برخی از آنها اصل و برخی دیگر طرح هستند. به طور کلی وینچ زنجیری پیچیدگی چندانی ندارد و به همین دلیل مدل های طراحی آن نیز از کیفیت مناسبی با قیمت بسیار پایین برخوردار هستند. ساختار بیرونی این جرثقیل ها سبک است. نقش خاصی در عملکرد آن ها ندارد و از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند. بدنه بیرونی جرثقیل دستی از آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده است. زنجیر بار آن از فولاد مرغوب که معمولا G80 است ساخته شده است. زنجیر دستی آن از آهن است که معمولاً با گالوانیزه گرم می شود به تولید می رسد.

آشنایی با چند مورد از کاربرد وینچ زنجیری دستی

آشنایی با بالابرزنجیری سامسونگ کرین

وظیفه وینج زنجیری دستی هدایت حرکت تجهیزات سنگین به فعالیت هایی مانند:

انتقال کارهای بسیار حساس به محفظه پوشش کوره، سندبلاست و ... نصب قطعات بر روی ماشین های تراش، ماشین های فرز، تبرهای سنگی، ماشین های حفاری و سایر ماشین های صنعتی. بارگیری آسان در کارگاه ها یا سوله ها. نگهداری و حفظ قطعات جوشکاری شده. جداسازی قطعات خراب یا آسیب دیده در کارگاه. برقرای تعادل برای کا با دستگاه مثل دریل کاری. جابجایی تجهیزات برای تسطیح محیط

آشنایی با انواع جرثقیل زنجیری

جرثقیل های زنجیره ای به طور کلی دو نوع دارند، جرثقیل های بلبرینگ و جرثقیل های سقفی. معملا طول عمر جثقیل های بلبرینگی بیشتر از جرثقیل های سقفی است. همچنین می توانید ماشین های چهار کاره را در بازار مشاهده کنید که توسط ترالی سقفی نصب شده و به خرپا سقف منتقل می شوند و برای حرکت روی ریل سقف استفاده می شود.

این جرثقیل ها عمدتاً در کارگاه ها و کارخانه های کوچک برای حمل و نقل کمتر از 5 تن بار استفاده می‌شوند. جرثقیل دستی تا 20 تن ظرفیت دارد، اما فراموش نکنیم که سرعت بارگیری کمترو انتقال بار آهسته تری دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...