اشتغال آفرینی به سبک دولت رئیسی!


اشتغال آفرینی به سبک دولت رئیسی!

الیته نباید از حق بگذریم که حداقل دولت محترم یکی از وعده های خود را عملی کرد و آن اشتغال آفرینی بود به هر حال استخدام شرخر برای تخلیه مستاجر خود ردیف شغلی جدیدی است که به همت دولت ایجاد شد، هر چقدر هم که سخنگوی دولت سعی کند گرانی مسکن را هم به گردن...

نواندیش- رضا امیری: روی دیوار و کیوسک‌های مخابراتی و گاهی نزدیک یک بنگاه معاملات ملکی با شابلون یا کاغذ روی دیوار نوشته‌اند:« تخلیه مستاجر» دو کلمه و یک شماره تلفن، کوتاه اما سیاه و تلخ. شماره تلفن روی دیوار خاموش است، اما علی- م که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی است می‌گوید:« فعلا تلفن‌شان پخش شده و جواب نمی‌دهند. اما یکی از آنها چند روز پیش اینجا آمد و به من پیشنهاد همکاری داد. از من خواست چند صاحبخانه که با مستاجرهای خود مشکل دارند به او معرفی کنم. گفت پورسانت خوبی به تو می‌دهیم. ولی من در هیچ کار حرامی سهیم نمی‌شوم. همین شکلی هم کار ما خیلی وجهه اجتماعی خوبی ندارد و به دلیل زیاده خواهی بعضی از همکاران،‌ همیشه ما را قضاوت می‌کنند و می‌گویند مقصر اصلی بالا رفتن کرایه‌ها ما هستیم. این دفتر حساب و کتاب مرا ببینید. از اول تیر ماه تا امروز -۱۰ تیرماه- هنوز یک معامله هم نداشته‌ایم. چون به صاحبخانه‌ای که قیمت نا متعارف پیشنهاد می‌کند، جواب رد می‌دهیم. او هم می‌رود سراغ یک املاکی دیگر. تا دلتان بخواهد هم املاکی در محلات داریم.»

به گفته او این افراد با گرفتن بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پول از صاحبخانه ضمانت می‌دهند که مستاجر بین یک هفته تا ۱۰ روز حتما خانه را تخلیه می‌کند.

این بخشی از گزارش روز گذشته خبر آنلاین (گزارش کامل را اینجا بخوانید) در مورد استخدام شرخر برای تخلیه مستاجر است، اتفاقی شرم آور که پس از دستور اخیر دولت مبنی بر عدم امکان تخلیه و افزایش بیش از 25 درصدی اجاره بها رخ داد. پیش تر هم بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که اجرای چنین دستوری بدون داشتن زیرساخت های اجرایی نتیجه ای جز افزایش دعاوی مالک و مستاجر و وخیم تر شدن اوضاع نخواهد داشت و حالا این پیش بینی خیلی زود رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.

اشتغال آفرینی به سبک دولت رئیسی!

متاسفانه در طی تنها همین چند ماه اخیر قیمت اجاره بها رشد چشمگیری داشته و مستاجران بی نوا زیر فشار خرد کننده ای زندگی می کنند، راهکاری حال این بحران اما مثل راهکار حل همه بحران های دیگر اقتصادی نه دستورات یک شبه که اصلاحات ساختاری است، با این حال دولت فعلی همچنان ترجیح اش این است که فقط دستور صادر کند.

الیته نباید از حق بگذریم که حداقل دولت محترم یکی از وعده های خود را عملی کرد و آن اشتغال آفرینی بود به هر حال استخدام شرخر برای تخلیه مستاجر خود ردیف شغلی جدیدی است که به همت دولت ایجاد شد، هر چقدر هم که سخنگوی دولت سعی کند گرانی مسکن را هم به گردن دولت قبل بیاندازد، ما اما بی انصاف نیستیم و امتیاز این اشتغال آفرینی را یکسره به حساب دولت فعلی می نویسیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!