شیائومی 12S اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما معرفی شد


شیائومی 12S اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی شیائومی از هندست‌های سری شیائومی 12S رسما رونمایی کرد. امروز کمپانی چینی 3 عضو این خانواده با اسامی شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا را معرفی کرد. در ادامه به بررسی برترین عضو خانواده پرچم‌دار...

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی شیائومی از هندست‌های سری شیائومی 12S رسما رونمایی کرد. امروز کمپانی چینی 3 عضو این خانواده با اسامی شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا را معرفی کرد. در ادامه به بررسی برترین عضو خانواده پرچم‌دار جدید شیائومی می‌پردازیم.

طراحی

اسمارت‌فون ممتاز جدید برند چینی دارای بافتی از جنس چرم گاوی روی پنل پشتی است. بعلاوه پنل پشتی شیائومی 12S اولترا از یک ماژول جزیره‌ای مستطیلی‌شکل بزرگ و همچنین یک ماژول دایروی‌شکل کوچک‌تر جهت استقرار سنسورهای تصویربرداری میزبانی می‌کند. حتی روی ماژول دوربین پشتی نیز نماد تجاری لایکا حک شده است. درج این لوگو نشان‌دهنده شکل‌گیری فصل جدیدی از همکاری میان کمپانی‌های شیائومی و لایکا بوده و بدین‌ترتیب کل هندست از ظاهری مشابه یک دوربین واقعی با لنز دایروی‌شکل برخوردار است. شایان به ذکر است که برجستگی دایروی‌شکل ماژول دوربین از آلیاژ طلای 23 عیار ساخته شده است.

چرم مورد استفاده توسط هندست دارای ماهیت طبیعی و دوستدار محیط زیست بوده و بر پایه سیلیکون تولید شده است. این لایه چرمی در گذر زمان زرد نشده و مقاومت آن در برابر آلودگی و سایش مطلوب است. شایان به ذکر است که پنل جلویی گوشی از حواشی باریک و چانه تحتانی کوچک میزبانی نموده و مجهز به یک حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر است. همچنین این هندست دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و کمپانی در تبلیغات خود بر عملکرد برتر سیستم خنک‌کننده خود تاکید نموده است. این سیستم به منظور مدیریت حرارتی هرچه بهتر از الگوی طراحی الهام گرفته شده از رگبرگ‌های روی برگ‌ها بهره می‌گیرد.

مشخصات

شیائومی 12S اولترا برترین مدل در خانواده پرچم‌دار شیائومی محسوب می‌شود؛ بنابراین از جدیدترین و قدرتمندترین پلتفرم موبایلی پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند. این تراشه بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده است. این تراشه در کنار حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 فعالیت می‌کند.

شیائومی 12S اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما معرفی شد

در قسمت جلویی دستگاه شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر 6.73 اینچی آمولد با فناوری LTPO 2.0، رزولوشن 2K، نرخ نوسازی 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 1500 نیتی و چگالی پیکسلی 521ppi است. این صفحه‌نمایش موفق به دریافت گواهینامه‌های دالبی ویژن و +HDR10 شده است. شایان به ذکر است که نمایشگر گوشی اسکنر اثرانگشت اپتیکی را در قسمت زیرین خود جای داده است. سیستم بلندگوی استریو نیز توسط کمپانی هارمن کاردن تنظیم شده است. وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، درگاه مادون‌قرمز، تراشه مدیریت انرژی موسوم به Surge C1 و پوسته سفارشی MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 سایر ویژگی‌های این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

انرژی مورد نیاز شیائومی 12S اولترا از طریق یک باتری 4860 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم تامین می‌شود. اگرچه این هندست از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی و حتی شارژ معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. در صورت استفاده از شارژ سیمی، میزان شارژ باتری ظرف مدت تنها 15 دقیقه از 0 به 50 درصد خواهد رسید. همچنین استفاده از شارژ بی‌سیم موجب می‌شود تا میزان شارژ باتری ظرف مدت 15 دقیقه به 40 درصد برسد.

شیائومی 12S اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما معرفی شد

دوربین

به لطف همکاری جدید میان شرکت‌های شیائومی و لایکا، اکنون شیائومی 12S اولترا از سیستم لنز Leica Summicron روی پنل پشتی استفاده می‌کند. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به سنسور بزرگ 1 اینچی IMX989 سونی میزبانی می‌کند. دوربین اصلی دارای قابلیت HyperOIS بوده ‌‌و از توانایی ضبط ویدیوهای 8K برخوردار است. لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی با میدان دید 128 درجه‌ای و ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی حداکثر 120 برابری و پشتیبانی از OIS سایر المان‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند.

شیائومی 12S اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما معرفی شد

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

شیائومی 12S اولترا در 2 مدل رنگی مختلف شامل مشکی و سبز روانه بازار می‌شود. این هندست با چندین پیکره‌بندی مختلف حافظه به بازار عرضه شده است. مدل پایه این هندست با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 5999 یوان (تقریبا 896 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده است. مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌‌گذاری 6499 یوان (تقریبا 971 دلار آمریکا) روانه بازار می‌شود. نهایتا پیشرفته‌ترین مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌‌گذاری 6999 یوان (تقریبا 1045 دلار آمریکا) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی