علاقه سعودی‌ها به سرمایه‌گذاری در استون مارتین


علاقه سعودی‌ها به سرمایه‌گذاری در استون مارتین

نشریه فاینشنال تایمز می‌گوید صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی گفت‌وگوهای اولیه با استون مارتین درباره خرید سهام این خودروساز را که می‌تواند ارزشی ۲۰۰ میلیون پوندی (۲۴۳.۵ میلیون دلار) داشته باشد کلید زده است. ارزش سهام استون مارتین با افت ۲۰...

نشریه فاینشنال تایمز می‌گوید صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی گفت‌وگوهای اولیه با استون مارتین درباره خرید سهام این خودروساز را که می‌تواند ارزشی ۲۰۰ میلیون پوندی (۲۴۳.۵ میلیون دلار) داشته باشد کلید زده است. ارزش سهام استون مارتین با افت ۲۰ درصدی در روزهای اخیر به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. بریتانیایی‌ها اخبار منتشر شده توسط رسانه‌ها درباره جریان سرمایه خود را نه رد و نه تائید کرده‌اند و البته بجای آن می‌گویند به‌صورت منظم در حال بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری مختلف هستند.

علاقه سعودی‌ها به سرمایه‌گذاری در استون مارتین

استون مارتین از زمان عرضه عمومی سهام خود در سال ۲۰۱۸ تاکنون مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته است. از آن زمان تاکنون شاهد کاهش حدود ۶۸ درصدی ارزش سهام این خودروساز مشهور بوده‌ایم. استون مارتین در ژانویه امسال درباره سوددهی کمتر از قابل‌انتظار هشدار داد و دلیل آن را تأخیرهای موجود در تحویل هایپرکار والکری به مشتریان اعلام کرد. این خودروساز اظهار داشت تولید والکری رفته‌رفته افزایش می‌یابد و تیم مدیریتی نیز که شامل رئیس جدید آقای آمادئو فلیسا است تمرکز زیادی روی عرضه محصولات جدید از سال ۲۰۲۳ به بعد دارند. فاینشنال تایمز به نقل از منابع ناشناس می‌گوید استون مارتین برای تولید نسل بعدی خودروهای خود به دنبال افزایش سرمایه است.

علاقه سعودی‌ها به سرمایه‌گذاری در استون مارتین

مجله اتوکار نیز گزارش داده این خودروساز می‌خواهد سرمایه جدیدی جذب کند و دو گزینه اصلی وجود دارند که یکی به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و دیگر صندوقی سرمایه‌گذاری در آمریکا مربوط می‌شوند. البته این خودروساز پاسخی به گمانه‌زنی رسانه‌ای دراین‌باره نداده است. تیم فرمول یک استون مارتین که سهامدار اصلی آن لاورنس استرول بوده و دومین سرمایه گذار بزرگش نیز مرسدس بنز محسوب می‌شود همکاری نزدیکی با شرکت آرامکو عربستان شامل حقوق اسپانسری و صدور مجوزها را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس