محمدی: غیبت روسیه در قهرمانی جهان به نفع ما است/ کشتی در اصل 2 فدراسیون است!


محمدی: غیبت روسیه در قهرمانی جهان به نفع ما است/ کشتی در اصل 2 فدراسیون است!

رکنا ورزشی: پیشکسوت کشتی گفت: به نظرم نبود روسیه یک اتفاق خوب برای ما در قهرمانی جهان است تا بتوانیم شاهد بهترین عملکرد از طرف ملی‌پوشان باشیم.

مراد محمدی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص گلایه‌های علیرضا دبیر از بودجه مصوب شده به فدراسیون کشتی اظهار کرد: به عنوان یک شخصی که سالیان سال در کشتی فعالیت کرده‌ام، طبیعتأ در جریان کامل مسائل قرار دارم که این رشته در طول سال اعزام‌های زیادی دارد. این فدراسیون در اصل 2 رشته است و همین امر گویای شرایط سخت فدراسیون کشتی برای حمایت مالی است و باید اندازه 2 فدراسیون بودجه بگیرد. در کنار آن برگزاری اردوهای طولانی مدت از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کنم. انتظار کشتی‌گیران از رییس فدراسیون این است که اردوها را تعطیل نکند. بالاخره هر روزی که ورزشکاران در اردو باشند یک هزینه اضافی برای فدراسیون ایجاد می‌کند.

وی افزود: اعزام‌هایی که کشتی در طول سال دارد چندین برابر رشته‌های دیگر است و به خودی خود همین اتفاق یک بودجه‌ جداگانه می‌طلبد تا فدراسیون با مشکل اعزام مواجه نشود. عُرف این است یک رییس فدراسیون حدود 50 تا 60 درصد هزینه‌ها را خودش با جذب حامیان مالی تأمین و بقیه هم از طرف وزارت وزارت ورزش به فدراسیون‌ها تزریق شود تا بتوانند جوابگوی هزینه‌ها باشند.

دارنده مدال برنز المپیک در مورد اینکه شرایط فعلی این رشته را برای مسابقات جهانی چگونه می‌بیند، تصریح کرد: واقعیت امر این است کشتی شرایط خوبی دارد به لحاظ اینکه نسلی که اکنون در تیم ملی وجود دارد، طبیعتأ نسل طلایی ما است. خوشبختانه تیم‌های امید و جوانان ما هم کشتی‌گیران خوبی در اختیار دارند که می‌توانند برای سالیان آینده تیم بزرگسالان را پوشش دهند. باید ببینیم آیا پس از جنگ روسیه اجازه حضور در قهرمانی جهان به این کشور داده می‌شود یا خیر.

محمدی در ادامه صحبت‌های خود گفت: باید بپذیریم روسیه و آمریکا از ما شرایط بهتری دارند و اگر روسیه نباشد، یک اتفاق خوب برای کشتی‌گیران ما است. البته باید بدانیم شرایط امسال با سال گذشته متفاوت است زیرا تیم‌ها با آمادگی کامل می‌آیند. به طور مثال سال گذشته چون پس از المپیک بود، خیلی کشتی‌گیران نیامدند یا اگر هم آمدند آمادگی لازم را نداشتند. اما امسال شرایط فرق دارد، زیرا کشورها با بهترین شرایط به صربستان می‌آیند تا بهترین نتیجه را بگیرند. از لحاظ مهره‌ای و نفرات روسیه و آمریکا از ما خیلی جلوتر هستند و باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا بتوانیم این 2 تیم را پشت سر بگذاریم.

وی در مورد اینکه اکنون مشغول به چه کاری است، اظهار کرد: از زندگی لذت می‌بردم در کنار خانواده هستم و از این بابت خیلی خوشحالم. البته بیشتر اوقات خودم را در ساری و در یک باشگاه کشتی می‌گذرانم. سال پیش همراه با تیم امید در جهانی صربستان بودم اما واقعیت امر این است بیشتر توجه فدراسیون به تیم بزرگسالان و همچنین جوانان است و سایر رده‌ها برای فدراسیون ازاولویت چندانی برخوردار نیستند. در نهایت پس از این همه تلاش و زحمت اینکه وقت می‌گذرانید خیلی خوششان بیاید به شما خسته نباشید بگویند. به نظرم ثمره و دست‌رنج فدراسیون فعلی تا چند سال دیگر مشخص می‌شود که فدراسیون چقدر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرده تا در آینده ثمره آن را ببیند.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در پایان با اشاره به اینکه کار قاسم‌پور برای تکرار طلای خود در قهرمانی جهان سخت است، بیان کرد: کار کامران قاسم‌پور برای جهانی امسال سخت است البته در ابتدای امر باید دید در انتخابی‌ها چه شرایطی برای او رقم خواهد خورد. اما اگر روسیه نباشد جیدن کاکس برای انتقاد می‌آید و همین نشان‌دهنده کار سخت او برای تکرار مدال طلا است. حسن یزدانی هم اگر در ترکیب نهایی جای بگیرد، این امید وجود دارد تا دوباره از پس تیلور بربیاید. در گذشته او چندین بار مقابل او از روی بد شانسی و حادثه به نتیجه مورد نظر نرسیده بود اما خوشبختانه با شکست او در سال گذشته، این خود باوری در وی ایجاد شد تا ترس او ریخته و مقابل تیلور بهترین عملکرد را ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار