دیدار مسئولان بعثه حج جمهوری اسلامی ایران و روسیه


دیدار مسئولان بعثه حج جمهوری اسلامی ایران و روسیه

موسی اسویوف جانشین رئیس بعثه حج روسیه با جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، موسی اسویوف جانشین رئیس بعثه حج روسیه با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و چند تن از اعضای بعثه حج روسیه نیز حضور داشتند موسی اسویوف با اشاره به اینکه بیماری کرونا دو سال در برگزاری حج و دیدار مسلمانان با یکدیگر وقفه ایجاد کرد، ازحضور مسلمانان روسیه در مراسم حج امسال و مشکلاتی که در اعزام کاروان های زائران داشتند، گزارشی ارائه کرد.
وی با اشاره به خدماتی که به زائران روسیه در بخش تغذیه ارائه می شود، گفت: مجموعه حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب خوبی دارد که می توان با یکدیگر مشورت و همکاری کرد.
جانشین رئیس بعثه حج روسیه با بیان اینکه برای ارائه برخی خدمات ازجمله تجهیز هتل ها از ظرفیت شرکت های سعودی استفاده می کنند، افزود: علاوه بر اینکه این روند را کنترل می کنیم با استفاده از نرم افزار از وضعیت حجاج خود اطلاع داریم و خانواده ها نیز با نصب این نرم افزار از وضع حاجی خود مطلع می شوند.
جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات هم در این دیدار با اشاره به اینکه حج فرصت دیدار و برقراری ارتباط بین مسلمانان را فراهم می کند، اظهار داشت: این ملاقاتها و مشورت ها می تواند زمینه توسعه روابط بین ملت ها و دولت ها را فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی از کاهش سهمیه کشورها درحج امسال بدلیل شیوع کرونا و افزایش سرسام آور قیمت ها درعربستان بعنوان مشکلی یاد کرد که برای ملت های مسلمان نگران کننده است.
وی با بیان آموزش های ارائه شده به حجاج ایرانی افزود: ما تلاش داریم تا زائران کشورمان با آمادگی به سرزمین وحی مشرف شوند و به همین دلیل محصولات متنوع فرهنگی برای آنها در حوزه های احکام، اخلاق، اسرار حج، تاریخ اسلام و تاریخ مکه و مدینه تولید کرده و در اختیارشان قرار داده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی با اشاره به تجارب کشورمان در حوزهای آموزش، تغذیه و امور پزشکی حجاج، از هیئت روس دعوت کرد که از مراکز درمانی و آشپزخانه مرکزی پخت غذا برای زائران ایرانی در مکه مکرمه بازدید کند.
وی با اشاره به توسعه روابط دو کشور، افزود: آمادگی داریم در حوزه های آموزش و امور اجرایی تجربیات خود را در قالب کارگاههای آموزشی دراختیار شما قرار دهیم.
جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به حضور قاریان ممتاز و برجسته از جمهوری اسلامی ایران در سفر حج امسال، گفت: این قاریان می توانند برای زائران روسیه هم برنامه اجرا کنند.
درادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیزاز تمهیدات اندیشیده شده برای حج امسال گزارش داد و گفت: با وجود اعلام دیرهنگام عربستان، با تلاش صورت گرفته توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت و زمینه اعزام نزدیک به 40 هزار زائر ایرانی را به سرزمین وحی فراهم کنیم.
وی افزود: دو طرف درحوزه حج تجاربی دارند که می توانند در اختیار یکدیگر قرار دهند و این موضوع می تواند در قالب انعقاد تفاهم نامه بین بعثه های حج دو کشور دنبال شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا