توسعه بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور با توان و منابع ایرانی


توسعه بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور با توان و منابع ایرانی

وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید میدان مشترک نفتی آزادگان به ۵۷۰ هزار بشکه در روز با تأمین مالی ۷ میلیارد دلاری از داخل کشور خبر داد.

توسعه بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور با توان و منابع ایرانی
همزمان با تسریع فعالیت‌ها از سمت عراق برای توسعه برداشت از مخزن مشترک "آزادگان - مجنون"، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در روز‌های نخستین سال جاری وعده داد که توسعه میدان آزادگان با تشکیل کنسرسیومی ایرانی در دستور کار قرار دارد.

حال در روز‌های اخیر، جواد اوجی، وزیر نفت در نشست ارائه فرصت‌های سرمایه‌پذیری و سازوکار اجرایی مشارکت بانک‌ها در طرح‌های بالادستی کلان صنعت نفت با اشاره به اولویت مگاپروژه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان، گفت: "۷ میلیارد دلار برای طرح توسعه میدان آزادگان سرمایه‌گذاری می‌شود که بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای طرح توسعه میدان آزادگان را از بانک‌ها، شرکت‌های توسعه‌ای و صندوق توسعه ملی تأمین می‌کنیم. "

همچنین وزیر نفت صبح امروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفت: "برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران، طرح ‎توسعه یکپارچه ‎میدان نفتی مشترک آزادگان، با تأمین مالی ۷ میلیارد دلاری بانک‌های دولتی و خصوصی، هلدینگ‌های اقتصادی و صندوق توسعه ملی و با هدف افزایش تولید این میدان به ۵۷۰ هزار بشکه در روز، عملیاتی خواهد شد. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر