پرونده زائران «مدینه قبل» حج تمتع بسته شد


پرونده زائران «مدینه قبل» حج تمتع بسته شد

با عزیمت یک هزار و 315 زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه، پرونده زائران مدینه قبل در حج امسال بسته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آزاد، رئیس ستاد مدینه منوره، گفت: یک هزار و ۳۱۵ زائر مدینه النبی در قالب ۹ کاروان دوشنبه شب پس از محرم شدن در مسجد شجره و بستن میثاق بندگی راهی مکه مکرمه شدند. بر همین اساس، با ورود آخرین کاروان‌های زائران و عوامل اجرایی و فرهنگی در بامداد امروز به مکه، پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع امسال بسته شد.

وی افزود: این زائران پس از ۵ شب اقامت در مدینه، روز گذشته با حضور در حرم نبوی و قبرستان بقیع زیارت وداع خوانده و از رحمةللعالمین درخواست کردند که این آخرین حضورشان در مدینه نباشد.

رئیس ستاد مدینه گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۵ زائر مدینه قبل با ۸۹ پرواز در قالب ۱۶۰ کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به شهر پیامبر منتقل شدند و طی اسکان در مدینه با نام نویسی درسامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت و اخذ نوبت، براساس شرایط و ضوابط تعیین شده یکبار توانستند از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز زائران مدینه قبل ۸ تیرماه وارد فرودگاه این شهر شده بود، افزود: عوامل و دست‌اندرکاران ستادی از ۱۴ ذی‌الحجه میزبان زائران مدینه بعد خواهند بود.

آزاد با بیان اینکه اولین پرواز زائران از مدینه روز ۱۹ ذی‌الحجه به سمت ایران انجام خواهد شد، گفت: پروازهای زائران از عربستان به مقصد کشورمان ۷ مردادماه پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من