وضعیت بورس امروز 14 تیر 1401


تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه) و برای سومین روز متوالی در هفته جاری به روند صعودی خود ادامه داد و با سه هزار و ۹۱۲ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۱‌ هزار واحدی قرار

به گزارش مشرق، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۹ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از سه هزار و ۹۱۲ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۳۲۳ واحد افزایش به ۴۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۱۹۷واحد رشد به ۲۵۶ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۵۴۴ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۷۷۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۶۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۷۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۷۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۵۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۴ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۳۸۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل نفت بهران (شبهرن) با ۱۹۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۹۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۸۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۷۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۶۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۴۷ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۴۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سیمان آبیک (سآبیک)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، زامیاد (خزامیا) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۶۲ میلیون و ۳۹۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۹ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۹۷۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۷ هزار و ۷۱۰ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه سامان (بساما)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و بیمه تجارت نو (بنو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، صنعتی مینو (غصینو)، پویا زرکان آق دره (فزر) و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا