تلاش می کنیم پتروشیمی گچساران تا پایان امسال به بهره برداری برسد


تلاش می کنیم پتروشیمی گچساران تا پایان امسال به بهره برداری برسد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع پتروشیمی شهرستان گچساران بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز در سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و بازدیدی که از پتروشیمی گچساران داشت، گفت: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سرمایه گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و هفت هزارو ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل(۱.۲ میلیارد یورو) از سوی صندوق توسعه ملی است.

وی بیان کرد: طراحی، احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

احمدزاده تصریح کرد: محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: واحد الفین تصفیه پساب صنعتی این طرح هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۶ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۹۱ درصد پیشرفت در دست اجراست.

وی تصریح کرد: واحد های هوا نیتروژن ۷۴ درصد، واحد تصفیه آب ۹۱ درصد، مخازن ۹۹ درصد و واحد الفین ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدزاده میزان پیشرفت فیزیکی خط تامین آب این طرح صنعتی را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون خط تامین برق این طرح صنعتی ۹۲ و خط تامین گاز آن ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است، مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس