دیدار مدیران صندوق اعتباری هنر با شاهین فرهت


دیدار مدیران صندوق اعتباری هنر با شاهین فرهت

مدیران صندوق اعتباری هنر عصر یکشنبه ۱۲ تیر با شاهین فرهت، آهنگساز و موسیقی‌دان ایرانی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در ادامه دیدار با نامداران عرصه فرهنگ و هنر، نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل، مسلم کریمی و محمد علی کاروان، معاونین این صندوق با استاد شاهین فرهت از هنرمندان نامدار عرصه موسیقی دیدار کردند.
حسینی پور در این دیدار ضمن تقدیر از چند دهه فعالیت پرثمر این هنرمند در عرصه موسیقی گفت: بزرگان فرهنگ و هنر از سرمایه های مهم هر جامعه ای محسوب می شوند و وظیفه ماست که ضمن بهره مندی از رهنمودهای آنها زمینه انتقال تجارب این نسل پرافتخار را به نسل جوان فراهم کنیم.
استاد فرهت در این دیدار ضمن بیان خاطرات گذشته، دغدغه های خود در خصوص ضرورت توجه به موسیقی ایرانی را بیان کرد و گفت: در اوایل انقلاب ما کنسرت های آموزشی برگزار می کردیم. به خاطر می آورم در دوره دوم و سوم جشنواره موسیقی فجر مردم ساعت ها در انتظار تهیه بلیط بودند و اقبال مردمی از موسیقی ایرانی چشمگیر بود. با ورود موسیقی پاپ ذائقه نسل جوان به این سمت سوق پیدا کرد. اکنون برای تهیه کنندگان موسیقی مهم نیست که اگر سالن های کنسرت های کلاسیک و سنتی تکمیل نشود زیرا این موضوع را با برگزاری کنسرت پاپ جبران می کنند.
وی در ادامه افزود: من دل نگرانی برای موسیقی کلاسیک ندارم اما نگرانی اساسی من در خصوص موسیقی ملی است که نسل جوان از آن استقبال نمی کند.
فرهت با اشاره به ضرورت حمایت رسانه های جمعی از موسیقی سنتی ایرانی گفت: رسانه ها در کنار مدیران فرهنگی باید از موسیقی ایرانی حمایت کنند و برنامه هایی در رسانه ها خصوصاً تلویزیون به این موسیقی اختصاص پیدا کند.
شاهین فرهت در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. در نوجوانی نواختن پیانو را شروع کرد. او پس از پایان دوره کارشناسی رشته موسیقی در دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیلات به خارج از کشور سفر کرد. فرهت دکتری آهنگسازی را نیز از دانشگاه استراسبورگ فرانسه دریافت کرد.
فرهت از سال ۱۳۵۵ در دانشگاه تهران به تدریس موسیقی پرداخت. استاد آکادمی دولتی سوئد در رشته آهنگسازی،عضو پیوسته فرهنگستان هنر، کارشناس وزارت ارشاد،حضور دائمی در جشنواره موسیقی فجر( برگزار کننده، داور، آهنگساز یا سخنران )، عضو هیات تحریریه مجله هنرهای زیبا و
عضو شورای عالی خانه موسیقی از دیگر سمت هایی است که وی عهده دار بوده است.
شاهین فرهت بیش از هشتاد اثر موسیقی در فرم های مختلف موسیقایی ساخت که‌اکثراین آثار در داخل و خارج از کشور اجرا شده است.
پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403