ورود جنگنده‌های آمریکایی برای انجام رزمایش مشترک به کره جنوبی


ورود جنگنده‌های آمریکایی برای انجام رزمایش مشترک به کره جنوبی

اعزام جنگنده های رادارگریز " اف-۳۵ ای" آمریکایی از پایگاه نیروی هوایی «ایلسون» در آلاسکا در حالی صورت گرفت که سئول و واشنگتن هماهنگی‌های امنیتی را در پی تشدید نگرانی‌ها درباره احتمال آزمایش هسته ای «پیونگ یانگ»...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری «یونهاپ» اعلام کرد، ارتش های آمریکا و کره جنوبی از ورود ۶ جنگنده رادارگریز " اف-۳۵ ای" آمریکایی به خاک کره جنوبی برای انجام رزمایش مشترک خبر دادند.

اعزام جنگنده های رادارگریز " اف-۳۵ ای" آمریکایی از پایگاه نیروی هوایی «ایلسون» در آلاسکا در حالی صورت گرفت که سئول و واشنگتن هماهنگی‌های امنیتی را در پی تشدید نگرانی‌ها درباره احتمال آزمایش هسته ای «پیونگ یانگ» و یا دیگر تحرکات کره شمالی افزایش می دهند.

هواپیماهای ارتش آمریکا که شامل جنگنده های رادارگریز "اف-۳۵ ای"می شود به ناوگان هوایی کره جنوبی ملحق می شوند تا پروازهای آموزشی آشناشدن و عادی که برای تقویت دو ناوگان هوایی طراحی شده انجام دهند. این رزمایش تا ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع کره جنوبی در پیامی اعلام کرد: «اعزام جنگنده ها با هدف نمایش اتحاد کره جنوبی و آمریکا در بازدارندگی قدرتمند و وضعیت دفاعی مشترک در کنار توسعه و پیشرفت قابلیت همکاری میان نیروی هوایی دو کشور است.»

آخرین اعزام عمومی آمریکا به کره جنوبی، جنگنده های نسل پنجم در دسامبر ۲۰۱۷ بود.

در پایان این گزارش آمده است اعزام اخیر جنگنده های آمریکایی در پی تواقنامه ای که در ماه مه در جلسه میان «یون سوک یئول» رئیس جمهوری کره جنوبی و «جو بایدن» همتای آمریکایی اش درباره ارسال دارایی های استراتژیک ارتش آمریکا در زمان لازم و انجام هماهنگی صورت گرفت، اتفاق افتاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی