تورم اسپانیا به بالاترین میزان 37 سال گذشته رسید


تورم اسپانیا به بالاترین میزان 37 سال گذشته رسید

دفتر آمار ملی اسپانیا اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور دو رقمی شده و به بالاترین میزان در 37 سال گذشته رسیده است.

تورم اسپانیا به بالاترین میزان 37 سال گذشته رسید

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، آمار ارائه‌ شده از سوی دفتر آمار ملی اسپانیا نشان می‌دهد در ماه ژوئن تورم این کشور برای نخستین بار در دهه‌های گذشته دو رقمی شده و به بالاترین میزان از سال 1985 تاکنون رسیده است.

رقم کنونی حتی بیشتر از رقم پیش‌بینی‌شده در نظرسنجی رویترز بوده است. افزایش قیمت مواد غذایی و حامل‌های انرژی از اصلی‌ترین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دلایل بالا رفتن تورم در اسپانیا بوده است.

نادیا کالوینو، وزیر اقتصاد اسپانیا، هفته گذشته در جمع نمایندگان مجلس این کشور گفت: خبرهای مربوط به هفته‌های گذشته مثبت نبوده است. کاهش صادرات نفت و گاز روسیه در حال شدت دادن به روند بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی است.

از دیگر عوامل بالا رفتن تورم در اسپانیا رشد قیمت‌ها در هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها بوده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به طور کلی بالا رفتن هزینه زندگی در اسپانیا دولت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار قرار داده به طوری که هفته گذشته پترو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با هدف کنترل تورم دومین بسته حمایتی خود به ارزش 9.45 میلیارد دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تصویب رساند.

نخست وزیر اسپانیا در این باره گفته؛ افزایش قیمت کالاها نشان می‌دهد که چقدر اوضاع وخیم است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی