مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح USO؛ بیش از یکصد روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند


مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح USO؛ بیش از یکصد روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) اظهار کرد: تا پایان سال جاری 103 روستای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی در 5 شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند. به گزارش مرکز روابط عمومی و...

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) اظهار کرد: تا پایان سال جاری 103 روستای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی در 5 شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح USO؛ بیش از یکصد روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) در سفر دو روزه خود با آذربایجان غربی وضعیت پوشش اینترنتی روستاهای بالای 20 خانوار پنج شهرستان شاهین‌دژ، تکاب، مهاباد، پیرانشهر و سردشت را با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ارتباطات استان، فرمانداران و نمایندگان اپراتورهای ارتباطی بررسی کرد.
روحی ضمن تشریح وضعیت پوشش روستاهای استان گفت: حدود 450 روستای آذربایجان‌غربی دارای پوشش اینترنتی نیستند یا پوشش ضعیفی دارند که مورد قبول ما نیست.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای حدود 2 هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار است، افزود: توزیع پوشش اینترنتی روستاها در استان متوازن نیست و برخی از شهرستان‌ها مانند: تکاب، بوکان، شاهین‌دژ، سلماس و چالدران در وضعیت خوبی قرار ندارند که در اولویت برنامه توسعه وزارت ارتباطات قرار گرفته‌ است.
مجری طرح USO تصریح کرد: در برنامه ما برای رفع مشکلات شهرستان‌های شاهین‌دژ، تکاب، مهاباد، پیرانشهر و سردشت 103 روستا در اولویت قرار دارد که تا پایان سال جاری توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.
وی به تعهد اپراتورهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعهد اپراتورهای ارتباطی طبق پروانه، پوشش دیتای روستایی را شامل نمی‌شود باید این پوشش‌ها از اعتبارات دولتی پرداخت شود و برای این موضوع تلاش و هماهنگی استانی و وزارتی لازم است.
روحی به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات طبق برنامه 80 درصد روستاها را پوشش داده است؛اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهرمندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش،سلامت،خدمات کشاورزی، بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش در همه روستاهای بالای 20 خانوار است.
وی تاکید کرد: برای ارتقاء و ایجاد سایت های مذکور اپراتورها نیاز به همکاری مقامات شهرستانی برای تامین برخی از زیرساحت ها اعم از جاده دسترسی، برق و استعلامات قانونی ادارات مختلف دارد که باید هماهنگی های لازم در اسرع وقت توسط فرمانداری های این شهرستان صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید