همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک


همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک

در نشستی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد، سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به توانمندی‌های این دو مرکز علمی گفت: مایه افتخار است که بتوانیم آغازگر زمینه تعامل بین وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه‌های...

همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در هر دو مرکز بیان داشت: همکاری دو مجموعه که در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده، دستاوردهای خوبی برای جامعه و نظام سلامت خواهد داشت و برای جامعه و ایران عزیز منشا خیر و برکت خواهد بود.

دکتر زالی تصریح کرد: وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این دانشگاه باعث تسهیل فرایند تجاری‌سازی محصولات و تولیدات پروژه‌های مشترک است.

دکتر جوادی محمدی، سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در این نشست گفت: موضوعاتی نظیر ناباروری، تشخیص بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، حیوان مدل و ژن درمانی، مهندسی بافت و جذب دانشجوی مشترک از زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های مشترک بین دو مجموعه است.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افزود: برخی ظرفیت‌های پژوهشگاه از جمله امکانات آزمایشگاهی در خصوص تشخیص ویروس اچ‌پی‌وی (HPV) و سرطان دهانه رحم و تولید کیت تشخیصی سرطان، بستری آماده برای همکاری دو جانبه است که این تعاملات می‌تواند در راستای افزایش امید به زندگی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های خانواده و نظام سلامت موثر باشد.

پیشنهاد همکاری‌های مشترک در قالب سه کمیته با عناوین ژنتیک، پزشکی بازساختی و تجاری‌سازی از سوی دو طرف مطرح شد.

دکتر زالی موضوعات مطرح شده توسط حاضران نظیر ناباروری، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی را موضوعات روز جامعه در مبحث سلامت برشمرد و همکاری در این زمینه ها را همگام با سیاست‌های کلان بهداشتی و سلامت جامعه عنوان کرد. وی همچنین یادآور شد، اگر با مراجعه به موقع بیمار، تشخیص زودهنگام صورت گیرد، روند درمان و معالجه نتیجه بهتری خواهد داشت.

در نشست مذکور، تعدادی از مدیران دو مرکز نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر درخصوص زمینه های مشترک همکاری پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است