امیدی به احیای برجام است؟


امیدی به احیای برجام است؟

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار فرافکنی‌های گذشته تصریح کرد که هنوز برای بازگشت به برجام زمان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیدی به احیای برجام است؟

به نقل از فارس، «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با «رادیو عمومی ملی» (ان پی آر) تصریح کرد که هنوز برای بازگشت به برجام زمان وجود دارد.

وی در آغاز این مصاحبه به جدیدترین دور مذاکرات برجام در «دوحه» قطر اشاره کرد و گفت: «اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر (برای ازسرگیری مذاکرات برجام) بود و از هر دو هیأت (ایران و آمریکا) برای برگزاری نشست برجام در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و اراده خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات برجام اتلاف وقت بود».

نماینده ایالات متحده در پاسخ به این سؤال که مقام‌های ایرانی گفته‌اند که واشنگتن همان مواضع قبلی را در مذاکرات برجام در پیش گرفت، گفت: «اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، بار دیگر طرح بسیار مفصلی از آن چه گمان می‌کرد برآیند منصفانه‌ای خواهد بود روی میز قرار داد و ما گفتیم برای آن توافق آمادگی داریم، طرفی که پاسخ مثبت نداد، ایران بود».

این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به این موارد تصریح کرد: «در حال حاضر مذاکرات بین ما و ایران نیست بلکه بین ایران با خودش است تا به این نتیجه برسد که آیا برای بازگشت به پایبندی و توافق هسته‌ای آمادگی دارد یا خیر. ما آمادگی داریم و آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم».

مالی ادامه داد: «ایران هنوز تصمیم نگرفته که قصد بازگشت به برجام را دارد یا خیر اما دیر یا زود باید تصمیم‌گیری کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی