معافیت مالیاتی در کشورهای مختلف چگونه است؟


معافیت مالیاتی در کشورهای مختلف چگونه است؟

ممکن است در هر کشوری سازمان‌ها یا اشخاصی باشند که مشمول معافیت مالیاتی هستند. اما هر کشور بر اساس سیاست‌های مالیاتی خود قوانین متفاوتی برای معاف کردن افراد از پرداخت مالیات دارد. مردم در کشورهای مختلف چه معافیت‌هایی را برای مالیاتی دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در هر کشوری منابع درآمدی و سرمایه‌ای مردم شامل پرداخت مالیات به دولت آن کشور می‌شود. اما همیشه همه مردم کشور مالیات پرداخت نمی‌کنند یا حداقل به یک اندازه مالیات نمی‌دهند. افرادی در جامعه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. معافیت مالیاتی را می‌توان خروج قانونی و موقت از این پرداخت تعریف کرد، که در راستای سیاست‌های حمایتی حاکمان از مردم صورت می‌گیرد. معافیت مالیاتی در کشور های مختلف یک روش ارفاقی_تشویقی برای سوق دادن به سرمایه‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به نقل از expatica، در آلمان افراد مجردی که درآمد ماهانه زیر ۹۴۰۰ یورو دارند مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند. افراد متاهل نیز با حقوق کمتر از ۱۸ هزار یورو از مالیات معاف‌اند. کودکان نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

معافیت مالیاتی در آمریکا و کانادا

در کانادا افرادی که درآمد سالیانه آنها کمتر از مقدار مشخصی باشد از پرداخت مالیات بر درآمد سالانه معاف هستند. برای مثال، اگر کمتر از ۶۵ سال داشته، مجرد باشید و درآمد سالانه شما کمتر از ۱۲ هزار دلار باشد ممکن است نیازی به پرداخت مالیات نداشته باشید. در آمریکا هم همین قاعده برای افراد مجرد صدق می‌کند به علاوه اینکه افراد متاهل هم با حداکثر درآمد ۲۵هزار دلار از پرداخت مالیات معاف‌اند. افراد تحت تکفل اشخاص یا موسسات دیگر و برخی معلولان مالیات نمی‌دهند. برخی از افراد تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی آمریکا نیز بر اساس میزان درآمد خود هیچ مالیاتی نمی‌دهند. کارگران راه‌آهن در آمریکا نیز مالیات تامین اجتماعی را پرداخت نمی‌کنند.

در بخش مالیات بر درآمد در کانادا اکثر مبالغی که از طریق بردن لاتاری به دست می‌آید مالیات ندارد. اکثر هدایا و ارثیه‌ها، مبالغی که از طریق بیمه عمر پرداخت می‌شود و همچنین بورسیه‌های تحصیلی معاف از مالیات هستند. همچنین شرکت‌ها و موسسات خیریه و غیرانتفاعی نیز مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی خواهند شد. عموما شرکت‌هایی که برای سود مالی فعالیت نمی‌کنند و خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه می‌دهند، می‌توانند تقاضای معافیت مالیاتی کنند.

در بریتانیا حساب‌های سپرده افراد تا سقف ۲۰ هزار یورو مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود. مبالغ برده شده از بازی‌ها، شرط‌بندی‌ها و لاتاری‌ها، مستمری‌های دریافتی افرادی مانند زنانی که همسر خود را در جنگ از دست داده‌اند مالیات ندارد. کمک هزینه‌هایی مانند کمک هزینه زایمان، اشتغال، فرزندآوری، مسکن و کمک هزینه مراقبت سالمندان از خود (کمک هزینه حضور و غیاب) مشمول معافیت مالیاتی هستند.

در هند افرادی که تا سقف ۵۰۰ هزار روپیه در سال درآمد دارند تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ روپیه مشمول تخفیف مالیاتی می‌شوند. در نروژ هر فردی از اولین روز کاری خود مشمول پرداخت مالیات می‌شود. تنها افرادی که از خارج از نروژ به این کشور مهاجرت کرده‌اند در صورتی مدت اقامت آنها از شش ماه طولانی‌تر نشود ملزم به پرداخت مالیات نیستند. در چین نیز درآمد داخلی و خارجی افراد مقیم کشور مشمول مالیات است. افرادی که مقیم چین نیستند تنها از درآمدی که در چین به دست می‌آورند مالیات می‌دهند.

آخرین اخبار در زمینه اقتصاد کلان را در بخش اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق