واکنش دادستانی سیستان و بلوچستان به هتاکی یک خواننده پاپ در کنسرت


سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: تمامی خوانندگان و موسساتی که در این استان قصد اجرای برنامه دارند ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند و در صورت تخطی مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: تمامی خوانندگان و موسساتی که در این استان قصد اجرای برنامه دارند ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند و در صورت تخطی مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، ابوالفضل احمدزاده در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته یک خواننده گمنام در شهرستان زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت خود اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان وبلوچستان می کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: نهادهای نظارتی و شورای رسیدگی و نظارت بر اجرای صحنه ای موسیقی در استان که متولی آن فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به صورت جدی و از همان ابتدای امر این موارد را متذکر شود و نباید به گونه ای پیش بروند که یک نفر از خارج استان بیاید، اهانت کرده و پس از کسب درآمدهای آن چنانی از مردم به آنها توهین کرده و برود.

وی تاکید کرد: تاسف میخورم از اینکه این خواننده که اسم و رسمی خاصی هم در بین هنرمندان پاپ کشور ندارد این گونه باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم نجیب و فهیم سیستان وبلوچستان شده که این امر به شدت هم محکوم می باشد و پرونده ای در خصوص اهانت خواننده پاپ مدنظر در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد و به تمامی موسسات این چنینی تذکر داده و اتمام حجت می شود تا در اجرای برنامه تمامی مراتب و قوانین را رعایت کنند.

به گفته احمدزاده؛ تمامی نظارت ها بر کنسرت و سایر برنامه های فرهنگی باید نظام مند بوده و مدعوین از لحاظ فضای فرهنگی، دینی و مردمی توجیه شوند و عموماً کسانی که با فرهنگ غنی مردم سیستان وبلوچستان آشنایی ندارند حق حضور و اجرای برنامه در استان را ندارند که اگر مشابه این اتفاقات تکرار شود، هم خواننده و هم موسسه مجری مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: حفظ شئونات اسلامی و عفت کلامی و گویش صحیح ومحترمانه بر تمام خوانندگان ضروری است و نباید متانت مردم شریف و عزیز و بسیار میهمان نواز این استان خدشه دار شود و چنانچه چنین صحنه هایی به منصه ظهور برسد قطعاً وفوری آن کنسرت تعطیل خواهد شد و سابقه موسسات مذکور در اعطای مجوزات ملاک عمل خواهد بود.

موسسه هنری برگزارکننده، کنسرت گرشا رضایی به شورای رسیدگی ونظارت براجرای صحنه ای موسیقی در سیستان وبلوچستان فراخوانده شد.

معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به استفاده گرشا رضایی خواننده پاپ کشور از الفاظ ناشایست، توهین آمیز و رکیک در زاهدان، موسسه کنسرت گذار، جهت ابلاغ تخلفات وبررسی موضوع و برخورد با متخلفین أعم از خواننده ومؤسسه ، فراخوانده شد.

عبدالسلام بلوچ زاده افزود: به یقین مردم عزیز استان بدانند، با هرگونه تخلفی توسط برگزارکننده وخواننده و عوامل ذینفع، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: قبلا جلسات توجیهی باحضور مسؤولان برای موسسات برگزار وتذکرات شفاهی وکتبی به آنها داده شده، لذا موسسات مذکور باید اقدامات وتمهیدات لازم در اجراها را به عمل آورده وهیچ گونه توجیهی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس