تلاش داریم که زائران دغدغه ای جز انجام مناسک نداشته باشند


تلاش داریم که زائران دغدغه ای جز انجام مناسک نداشته باشند

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تمام تلاش کارگزاران در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری این است که زائران دغدغه ای جز زیارت، دعا و انجام اعمال و مناسک حج نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید حسین رکن الدینی» در ادامه بازدیدهای خود از محل اقامت زائران ایرانی در مکه مکرمه به هتل لابادارنا رفت و صمیمانه با زائران به گفت و گو نشست.

در این بازدید جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع زائران با تشریح محدودیت ها و تنگناها برای تامین امکانات رفاهی اظهار داشت: همه تلاش کارگزاران حج در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری این است که زائران دغدغه امکانات نداشته باشند و به زیارت و اعمال شرعی خود معطوف شوند.
وی با اشاره به اینکه در عربستان خدمات، امکانات و مواد غذایی در آستانه برگزاری حج به یکباره گران شد، افزود: افزون بر این، به دلیل اینکه حج به مدت 2 سال متوقف شده بود، بیشتر هتل ها و مراکز اقامتی برای ارائه خدمات از شرایط لازم دور شده بودند و این عوامل موجب شد تا در ابتدا مشکلاتی برای ارائه خدمات به وجود آید.
جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: به یاری خدا با تلاش مسئولان سازمان حج و زیارت این مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده است اما بازهم وظیفه خود می دانیم که برای ارائه خدمات بهتر به حجاج ایرانی تلاش کنیم زیرا معتقدیم زائران نباید دغدغه ای جز زیارت و انجام اعمال شرعی خود داشته باشند.
وی همچنین در جمع معینه های کاروان های مستقر در این هتل ضمن تقدیر از تلاش آنها بر ارائه خدمات فرهنگی مطلوب به بانوان زائر تاکید و ابراز امیدواری کرد که تلاش معینه ها باعث شود تا بانوان با آسودگی خاطر اعمال و مناسک خود را انجام دهند و با خاطری خوش سرزمین وحی را به سوی وطن خود ترک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی همچنین با حضور در مطب پزشک هتل از تلاش پزشکان در ارائه خدمات مطلوب درمانی به زائران تقدیر کرد.


در این بازدید تعدادی از زائران خواستار تنوع در برنامه تغذیه شدند که اکبر رضایی رئیس ستاد مکه که حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی را در این بازدید همراهی می کرد گفت: این مطالبه را پیگیری خواهد کرد.
در هتل لابادارنا مکه 8 کاروان با ظرفیت 1040 زائر از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان اقامت دارند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش