از مهد کودک تربیت محور تا قرارگاه خدمت رسانی در مسجد جامع ابوذر


از مهد کودک تربیت محور تا قرارگاه خدمت رسانی در مسجد جامع ابوذر

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به ایجاد مهد «امین» در مسجد جامع ابوذر، گفت: رویکرد تربیت محور خردسالان یکی از برنامه هایی است که در این مسجد دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع ابوذر یکی از مساجد فعال خیابان پیروزی تهران است که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و نیز اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه توانسته زمینه جذب خردسالان و دانش آموزان را در این مسجد فراهم کند.

حجت الاسلام «سید احمد موسوی نیا»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد جامع ابوذر واقع در خیابان پیروزی اظهار کرد: یکی از برنامه های این مسجد اهتمام به تربیت خردسالان و دانش آموزان است، در همین راستا تلاش کردیم با ایجاد مهد و پیش دبستانی«امین» بحث تربیت و روان شناسی کودکان را مورد توجه قرار دهیم.زیرا که امروز بسیاری از مهدهای کودک و مدارس فقط بحث آموزش کودکان را بر عهده دارند، در حالیکه ما در کنار آموزش، تلاش داریم که خردسالان را با یک الگوی تربیتی جامع و به صورت میدانی با مهارت های مختلف آشنا کنیم.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر واقع در خیابان پیروزی افزود: ما برای والدین خردسالان نیز کارگاههای آموزشی در مسجد با همکاری بنیاد ملی خانواده برگزار می کنیم تا آنها مسجد را به عنوان سنگری مهم و معنوی و بستری برای رشد و تربیت همه جانبه بدانند و با اعتماد به این سنگر حضور فرزندانشان را در این سنگر تقویت کنند. همچنین برگزاری حلقه های معرفتی،نشست های بصیرتی،مشاوره های قبل و بعد از ازدواج از دیگر برنامه های این مسجد برای بزرگسالان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مسجد جامع ابوذر حمایت از اقشار محروم است،افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا با تشکیل کمیته شناسایی، جستجو و پشتیبانی در مسجد در راستای مهار بیماری کرونا اقدامات قابل توجه ای انجام شد و با تشکیل قرارگاهی با حضور 30 جوان مسجد برای خدمت رسانی به مردم وارد عمل شد.

امام جماعت مسجد مسجد جامع ابوذر بیان کرد: یکی از برنامه های این قرار گاه در دوران کرونا، توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی در چند مرحله میان سه هزار واحد مسکونی این منطقه و اهالی محله هرندی بوده است. ضمن اینکه بحث خرید مایحتاج ضروری بیماران،برپایی ایستگاههای سلامت،مشاوره و غربالگری، توزیع اقلام بهداشتی و الکل، اعطای وام قرض الحسنه برای جوانان نیز مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر نیز این قرارگاه در محور خدمت رسانی به اقشار بی بضاعت فعالیت دارد.

وی توزیع بسته های معیشتی میان اقشار بی بضاعت در چندین مرحله، توزیع محصولات آموزشی و لوازم التحریر میان دانش آموزان،کمک رسانی به خانواده های شهدا،تجلیل از خانواده های شهدا و مدافع حرم را بخش دیگری از برنامه های این مسجد نام برد.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر با اشاره به برنامه های این مسجد در دوران قبل از کرونا گفت: در محور قرآن و عترت این مسجد در رشته های حفظ، قرائت، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای مخاطبان خود دوره های آموزشی برگزار می کرد و برپایی کاروان های شادی در مناسبت های مختلف، اجرای مسابقات فرهنگی در پارکها و مراکز فرهنگی منطقه بخش دیگری از برنامه های این مسجد است.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به برنامه های این مسجد در بحث اشتغال زایی و کارآفرینی اظهار کرد: در ایام بیماری کرونا اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی به منظور فراهم کردن اشتغال به زنان سرپرست خانوار نمودیم و از این طریق توانستیم برای تعدادی از بانوان اشتغال ایجاد کنیم که فعالیت بانوان در این کارگاه همچنان استمرار دارد.

وی یکی از برنامه های آینده این مسجد را ایجاد سینما در مسجد دانست و افزود: سعی داریم در این سینما فیلم های دینی برای نوجوانان و جوانان را اکران کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...