احداث بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف


احداث بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف

مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور گفت: در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین؛ بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مقداد همتی» مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور عصر (14 تیر) در جلسه جمع بندی پروژه ها و طرح های شهرستان خوسف در حوزه کشاورزی که قابلیت سرمایه گذاری توسط بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی دارد، اظهار کرد: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور گفت: بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بیابانی الگویی کشور در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد هکتار به صورت الگویی در استان خراسان جنوبی در منطقه سرچاه عماری خوسف اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تأمین امنیت غذایی است اضافه کرد: سرمایه گذاری های بنیاد با توجه به این اهداف تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مجتمع کشت و صنعت بیابانی با هدف مشارکت مردم و در راستای ترویج این امر و احیای مراتع اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح به عنوان الگویی در کشور است که در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.

همتی از سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در زمینه راه اندازی کارگاه ها، بنگاه ها و صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: متناسب با هر طرح برنامه های متفاوتی اجرا خواهد شد.

وی از آمادگی این هلدینگ برای پرداخت تسهیلات کارگاه ها و بنگاه های در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین خبر داد و افزود: بدون محدودیت این تسهیلات در شهرستان خوسف پرداخت خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه گفت: این شهرستان علی رغم داشتن ظرفیت های متعدد در زمینه های مختلف از محرومیت های زیادی در شهرستان رنج می برد.

«محمد علی ایمانی» اظهار کرد: شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان اعتبار تخصیصی نمی تواند بسیاری از پروژه ها را اجرایی کند.

وی از هلدینگ اقتصادی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خواست در راستای توسعه سرمایه گذاری ها در این شهرستان سرمایه گذاری کند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !