اصولی: ماجدی هنوز برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام نکرده/ عزیزی‌خادم پروسه عزل‌اش را پذیرفته/ قرارداد 650هزاریورویی اسکوچیچ را تأیید نمی‌کنیم


اصولی: ماجدی هنوز برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام نکرده/ عزیزی‌خادم پروسه عزل‌اش را پذیرفته/ قرارداد 650هزاریورویی اسکوچیچ را تأیید نمی‌کنیم

عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنیم ولی باید گفت که بخشی از قرارداد کادرفنی از ریالی به دلاری تغییر کرده.

احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه و سخن‌گوی فدراسیون فوتبال در رابطه با آغاز پروسه انتخابات اظهار داشت: از صبح دیروز ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون، نواب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیدت رئیسه شروع شده و این موضوع تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت. تا دیشب که من پرس‌وجو کردم، فقط ۲ نفر به ثبت نام اقدام کرده بودند. با پایان ۲۰ تیرماه، کمیته بدوی انتخابات به مدت ۲۱ روز برای تطبیق صلاحیت‌ها فرصت اعلام نظر خواهد داشت. برای داوطلبان احراز پست ریاست طبق اساسنامه نیاز است که ۵ نفر از اعضای مجمع فرد را معرفی کنند و برای سایر پست‌ها هم ۲ نفر کافی است.
وی در ادامه بیان داشت: تا ۲۰ تیرماه فرصت ثبت نام الکترونیکی در سامانه هست و مدارک برابر با اصل باید تا همان زمان بارگزاری شود که سپس افراد برای تطبیق آن به فدراسیون بیایند. اگر بعد از ۲۱ روز اعتراضی به نتایج اعلامی از سوی فردی وجود باشد، ۲ روز فرصت اعتراض داده‌ شده و کمیته استیناف انتخابات نیز به مدت ۵ روز فرصت بررسی و اعلام نظر نهایی را خواهد داشت. پس از این پروسه ظرف مدت ۲۱ روز کاندیداهای نهایی را اعلام می‌کنیم و می‌رویم برای انتخابات.
اصولی پیرامون افراد ورود کرده بعه انتخابات تاکنون عنوان داشت: نمی‌گویم کدام ۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما یکی از آن ۲ نفر سیدمیرشاد ماجدی نیست. شرایط احراز پست ریاست فدراسیون و نامزدی روشن است و نامزدی او منافاتی ندارد؛ اگر عضوی از اعضای هیات رئیسه برای پست ریاست رأی بیاورد، باید از آن پست استعفا بدهد و سپس انتخابات آن پست را داشته باشیم. در اساسنامه فدراسیون برای یک رئیس این فرصت دیده شده که حداکثر تا ۳ دوره کاندیدا شود. می‌توانست الان یک شرایط عادی باشد و رئیس فدراسیون مجدداً بیاید و برای دوره جدید ثبت‌نام کند. حضور وی کاملا منطبق با اساسنامه هست و بحث‌های نظارتی از سمت کمیته‌های فدراسیون، دغدغه برابری حقوق کاندیداها را برطرف می‌کند.
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نایب رئیس بانوان تأکید داشت: خانم موسوی در فدراسیون حضور ندارند و هیچ کدام از موارد بلاتصدی شدن پست‌شان انجام نشده. برای بلاتصدی شدن هر پستی در هیأت رئیسه، اساسنامه فدراسیون فوتبال به شکل روشن گفته که یا باید عزل باشد، یا استعفا، یا فوت و یا غیبت بیش از ۴ جلسه متوالی. هیچ یک از این شرایط برای ایشان رخ نداده؛ البته ما نتوانستیم جلسه‌ای هم داشته باشیم. شاید او بیهترین فرد باشد که باید درباره استعفایش نظر بدهد اما سمت او هنوز بلاتصدی نشده.
او در مورد حمله رئیس معزول فدراسیون به اعضای هیأت رئیسه گفت: درباره اظهارات عزیزی‌خادم سکوت نکرده‌ایم؛ علاقه به پاسخگویی ندارم اما به دنبال تنویر افکار عمومی هستیم. تمام اتفاقاتی که درخصوص عزل وی رخ داد، منطبق بر اساسنامه و قانون فوتبال بوده. اعضای هیأت رئیسه در وهله اول به جمع‌بندی رسیدند که اقدامات و مسیر وی به ضرر فوتبال و فدراسیون است، بر همین مبنا ورود اولیه را انجام دادیم و اقدام ما توسط فیفا و AFC هم تایید شد. تحت فشار بودن ما در این زمینه کذب بوده و او کذب زیاد می‌گوید.
اصولی در همین باره تصریح داشت: کمیته اخلاق پرونده وی را بررسی کرد و بند به بند تفهیم اتهامش هم صورت گرفت. او در جلسه دفاع کرده؛ اگر مدعی فشار بوده، چرا در جلسه حضور یافته و از خودش دفاع کرده؟ او در دفاع نکاتی گفت و کمیته اخلاق هم سپس رأی خودش را داد که عزیزی‌خادم رأی را به استیناف برد و این کمیته هم به شکایت او رسیدگی کرد. او همه پروسه را پذیرفته و دفاع کرده؛ پیش از مجمع ۱۰ خرداد برای عدم حضور عزیزی خادم در جلسه، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون ایران ۳ ساعت با نماینده فیفا جلسه داشت و وی را قانع کرده.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص تأییدیه فدراسیون جهانی فوتبال ابراز داشت: فیفا کارمان را تایید کرده و طی ای‌میلی رسماً گفته که به سمت انتخابات بروید. در نهایت مجمع فدراسیون این عزل را تایید کرده؛ آیا همه اعضا مسئله‌دار و تحت فشار بوده‌اند؟ ارکان قضایی آماده‌اند تا تمام پرونده ایشان را در محافل علمی، تخصصی و حقوقی بازگو کنند تا همه بدانند قانونی بوده. او حتی یک بند هم دفاع نداشته.
وی پیرامون قطعی شدن بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال اروگوئه با حضور در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند صبح‌گاهی خاطرنشان ساخت: هنوز قرارداد بازی با اروگوئه قطعی نشده و رئیس اتحادیه اروگوئه نظر خودش را در جراید گفته. در این فیفادی پیش‌رو قطعاً بازی تدارکاتی خواهیم داشت و مذاکرات را بر اساس نکات فنی سرمربی پیش می‌بریم. واقعا بازی با اروگوئه قطعی نشده؛ قطعی شود حتماً اعلام می‌کنیم.
اصولی در رابطه با مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی ایران اذعان داشت: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنیم ولی باید گفت که بخشی از قرارداد کادرفنی از ریالی به دلاری تغییر کرده. قراردادهای کادرفنی ایرانی، ریالی بسته شده اما غیرایرانی‌ها دلاری هستند. قطعاً اسکوچیچ سرمربی ماست و این موضوع بر اساس آنالیزهای اعضای کمیته فنی و افراد فنی فدراسیون تصمیم گرفته شده. هیچ‌کس هیچ مذاکره‌ای با هیچ سرمربی‌ای نداشته؛ پیشنهاد و نظر زیاد بوده اما آخرین مصوبه و نظر نهایی ما این است که اسکوچیچ تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سرمربی ما بماند.
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نهایتاً گفت: موضوع سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال توسط هیأت رئیسه سازمان لیگ مطرح شده. ۱۴ باشگاه لیگ برتری تاکنون موافق این مسئله بوده‌اند؛ سازمان لیگ هم متشکل از باشگاه‌هاست و تا الان فقط ۲ تیم اعلام موافقت نداشته‌اند. در نهایت موضوع باید در هیأت رئیسه فدراسیون نظر داده شود ولی واقعاً هر چیزی می‌بایست یک حد وسط یا تعادل داشته باشد. باید در این حوزه به این موضوع توجه کنیم تا حق کسی ضایع نشود. عمده تیم‌های ما از بُعد مسئولیت پذیری اجتماعی تیم‌داری می‌کنند و نباید در یک جنبه بیش از حد پیش رفت. باید با کارشناسی دقیق کار را جلو ببریم. مشکلی برای ثبت قرارداد وجود ندارد اما فعلاً پروسه متوقف شده. سازمان لیگ این موضوع را اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته