ایران امروز میزبان قطر است


ایران امروز میزبان قطر است

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز به کشورمان سفر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر به کشورمان در امروز (چهارشنبه) خبر داد.

به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به روابط بسیار خوب و رو به گسترش ایران و قطر، در دیدار مقام قطری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علاوه بر روابط دوجانبه، در مورد موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه‌ای و بین المللی نیز گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.

چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت گفتگوهای اخیر در دوحه برای لغو تحریم‌ها بررسی شد.

وزیر خارجه قطر به‌عنوان میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیرمستقیم (ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا)، روند مذاکرات را سازنده و مثبت خواند.

وی با اشاره به دیدارهای جداگانه‌اش با هیات‌های مذاکره‌کننده، تاکید کرد: قطر ضمن با اهمیت خواندن این مرحله از مذاکرات، در مسیر تداوم میزبانی گفتگوها تا رسیدن به نتایج موردنظر جمهوری اسلامی ایران و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

«حسین امیرعبداللهیان» نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار کرد: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.

وی افزود: تاکید می‌کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع‌بینی آمریکا، توافق دست‌یافتنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکره‌کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع‌بینی مصمم هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت