ببینید | یک فیلمساز خوب و یک آخوند خوب


ببینید | یک فیلمساز خوب و یک آخوند خوب

سید عبدالجواد موسوی در تازه ترین برنامه بیرون از کادر در باره فیلم بدون قرار قبلی و کتاب مسافر سنت در هزاره سوم سخن می گوید. منبع: خبرآنلاین

عبدالجواد موسوی شاعر، روزنامه نگار و منتقد ادبی و هنری در این برنامه ابتدا درباره فیلمی که این روزها بر روی پرده است نکاتی را مطرح کرد. فیلمی که از نظر او فیلمی است بسیار موفق در حوزه مضامین دینی و معنوی. فیلمی که بدون شعار و با زبان تصویر سخن می گوید. به باور موسوی این فیلم بخش اعظمی از موفقیتش را به ادبیات مدیون است چرا که بر اساس داستانی از مصطفی مستور فیلمنامه اش نوشته شده. موسوی به یکی دو لغزش فیلمنامه ای نیز اشاره می کند.
بعد از سخنانی درباره فیلم موسوی به سراغ کتاب مسافر سنت در هزاره سوم می رود. کتابی که نویسنده آن حجه الاسلام زائری است. این کتاب که یادداشت های روزانه آقای زائری را در بر می گیرد وجهی انتقادی دارد. کتابی که به دلیل صداقت نویسنده در همان آغاز مخاطب را با خود همراه می کند. نثر شیرین و صمیمی نویسنده از دیگر نقاط قوت این کتاب است. دغدغه های اجتماعی،فرهنگی و سیاسی نویسنده بخش پر رنگ کتاب است. موسوی معتقد است که نویسنده اگرچه دغدغه اصلی اش مردم اند اما بی خود و بی جهت به آن ها باج نمی دهد و هرجا که لازم است آن ها را نیز با نگاهی منصفانه نقد می کند. موسوی فرازهایی از کتاب را نیز در این برنامه قرائت می کند تا گواهی باشد بر ادعاهایش.

264 262

کد خبر 1648389

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403