6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم


6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

اپل در طول این دو دهه گذشته، محصولات مبتکرانه و انقلابی زیادی را معرفی کرده که هر یک زندگی مردم را دگرگون کرده‌اند. در اینجا فهرست آن‌ها را ببینید.اپل به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در جهان تبدیل شده و در این شکی نیست. اگرچه محصولات اپل هیچوقت...

اپل در طول این دو دهه گذشته، محصولات مبتکرانه و انقلابی زیادی را معرفی کرده که هر یک زندگی مردم را دگرگون کرده‌اند. در اینجا فهرست آن‌ها را ببینید.

اپل به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در جهان تبدیل شده و در این شکی نیست. اگرچه محصولات اپل هیچوقت ارزان قیمت نبوده‌اند، اما معمولاً جنجالی هستند و نگاه ما را به فناوری تغییر می‌دهند.

اپل سابقه‌ای نزدیک به ۵۰ دهه دارد، ولی اکثر محصولات انقلابی آن‌ها در همین چند سال اخیر معرفی شده‌اند. ما در این پست نگاهی به ۶ تا از مبتکرانه‌ترین و نوآورانه‌ترین محصولات غول آمریکایی خواهیم انداخت که در قرن جاری معرفی شده‌اند.

محصولات انقلابی اپل

۶. آیپاد: فایل‌هایتان همه جا با شما (عرضه سال ۲۰۰۱)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

بسیاری از مردم آیپاد را محصولی می‌دانند که باعث شناخته شدن اپل شد. آیپاد وقتی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ به قفسه فروشگاه‌ها اضافه شد، بازار پر از پخش‌کننده‌های MP3 بود؛ اما محصول اپل کار متفاوتی را انجام می‌داد. طراحی شیک، چرخ لغزنده و هدفون‌های سفید به یادماندنی، همگی از ویژگی‌های جذاب iPod اپل بودند.

اما آیپاد خیلی سریع به چیزی مهم‌تر از یک موزیک پلیر تبدیل شد. آن به یکی از نخستین دستگاه‌های چندرسانه‌ای همه کاره تبدیل شده بود که موارد استفاده بیشتری از تنها گوش دادن به موسیقی داشت. فرقی نمی کرد شما با آن پادکست گوش کنید، فیلم ببینید یا بازی کنید، آیپد کتابخانه فایل‌های شما را می‌توانست با شما به این طرف و آن طرف ببرد. این شد که بسیاری از مصرف کنندگان علاقه‌مند شدند آیپاد را تجربه کنند.

آیپاد تنها در یک مدل و یک رنگ عرضه می‌شد، اما خیلی زود نسخه‌های مختلفی از آن با ابعاد و اشکال مختلفی عرضه شد. این محصول پس از دو دهه عرضه، سرانجام چند هفته پیش در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شد. اگر بخواهیم با ارقام صحبت کنیم، حدوداً ۴۵۰ میلیون نسخه آیپاد در سراسر جهان فروخته شده است.

۵. آیفون: اولین گوشی هوشمند مدرن (عرضه سال ۲۰۰۷)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

آیفون را می‌توان جزو تنها محصولات مهم اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی دانست. آن نه تنها نخستین دستگاه هوشمند جهان بود، بلکه نخستین گوشی هوشمندی است که ما می‌شناسیم.

آیفون شروع کننده انقلاب بزرگی در فناوری موبایل بود. آن یکی از اولین دستگاه‌هایی بود که می‌توانستید از آن به معنای واقعی برای وب‌گردی در هر جایی استفاده کنید. همچنین این محصول نخستین ورود طیف گسترده‌ای از مردم جهان به بازار محتوای دیجیتالی مثل App Store را رقم زد. آیفون با استفاده از امکاناتی مثل iMessage و تماس ویدیویی FaceTime، برقرار ارتباط با یکدیگر را آسان‌تر از هر زمان دیگری کرد. و همه این‌ها تنها با نوک انگشت شما امکان‌پذیر است.

شکی نیست که آیفون جهان را تغییر داد و بدون آن، گوشی‌های هوشمند کنونی عملاً وجود نداشتند.

۴. سیری: یک دستیار مجازی صوتی که واقعاً کار می‌کند (عرضه سال ۲۰۱۱)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

Siri به عنوان یک قابلیت انحصاری برای آیفون ۴ معرفی شد و خیلی زود به قلب بسیاری از کاربران اپل راه یافت. کاربران در زمان عرضه از این که سیری قادر به انجام چه کارهایی است، شگفت‌زده شده بودند. آن می‌توانست یادآورهای زمانبندی شده تنظیم کند، بنویسد و حتی آب و هوا را بررسی کند.

از آن زمان به بعد، ما شاهد یکپارچه شدن سیری در اپلیکیشن‌های بیشتری بودیم، صداها و زبان‌های بیشتری به آن افزوده شد و قابلیت تشخیص مکالمه در آن بهبود پیدا کرد که همچنان این پیشرفت ادامه دارد. اگرچه اکثر کاربران از سیری برای انجام کارهای اصلی خود در آیفون استفاده نمی‌کنند، اما در اغلب موارد راه خوب و قابل اعتمادی برای اجرای فرمان‌های سریع است.

این روزها سیری می‌تواند در موضوعات مختلفی صحبت کرده و برای شما کار انجام دهد. البته هنوز هم بسیاری ترجیح می‌دهند که آن را کنار گذاشته و از جستجوگر گوگل استفاده کنند. در حالی که این دستیار به پیچیدگی دستیاران مجازی فیلم‌های علمی-تخیلی نیست، اما مشتاقیم ببینیم چقدر می‌تواند هوشمندتر از آنچه که هست باشد.

۳. اپل واچ: یک ساعت واقعاً هوشمند (عرضه سال ۲۰۱۴)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

از سیستم‌های ارتباطی فیلم پیشتازان فضا گرفته تا ساعت‌های ماشین حساب کاسیو، کاربران برای دهه‌ها به یک ساعت هوشمند فکر می‌کردند. این خواسته در نهایت با ساعت هوشمند اپل به نام اپل واچ پاسخ داده شد تا این گجت پوشیدنی به نخستین ساعت هوشمند پذیرفته شده توسط عموم کاربران تبدیل شود.

اپل نه تنها ساعت هوشمندی را در اختیار ما گذاشت که واقعاً کار می‌کند، بلکه هزاران دلیل برای پوشاندن آن هم به ما داد. پوشیدن اپل هنگام دویدن یا ورزش کردن در باشگاه بسیار مفید است. علاوه بر این، راه ایده‌آلی برای عقب و جلو کردن آهنگ در حال پخش بدون نیاز به همراه داشتن آیفون محسوب می‌شود. نه تنها اپل واچ یک دیوایس تناسب اندام عالی است، بلکه با امکانات اپل مثل دستیار مجازی Siri همراه شده که باعث کاربردی‌تر کردن آن می‌شود.

همچنین گرچه سازندگانی مثل سامسونگ و فسیل هم تلاش می‌کنند محصولات رقابتی را وارد عرضه کنند، اما ساعت اپل پادشاه بلامنازع گجت‌های پوشیدنی است.

۲. ایرپادز: موسیقی بی‌سیم واقعی (عرضه سال ۲۰۱۶)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

وقتی ایرپادز اصلی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، آن نویدبخش تغییراتی گسترده در روش گوش دادن به موسیقی بود. سال‌ها بود که کاربران در انتظار ملاقات با هدفون‌هایی بودند که سیم‌ها را دور بریزند. اما محصول رضایت‌بخشی وجود نداشت. تا این که اپل ایرپادز را عرضه کرد تا به استاندارد جدیدی برای هدفون‌های بی‌سیم تبدیل شود.

این دستگاه نه تنها باعث عرضه هدفون‌های بی‌سیم باکیفیت شد، بلکه آن‌ها موفق‌ترین محصول در زمینه ایربادها نیز هستند. اپل خیلی سریع دومین نسل این محصول را هم با امکانات جدیدی مثل شارژ بی‌سیم و بهبود عمر باتری ارائه کرد. سپس ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو نیز عرضه شدند که در کیفیت صدا و اتصال، پیشرفته‌تر هستند.

۱. ایرتگ:‌ یک ردیاب هوشمند برای عرضه (عرضه سال ۲۰۲۱)

6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم6 تا از مبتکرانه‌ترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم

اپل کمی دیگر از دیگر ردیاب‌های هوشمند وارد بازار شد. شرکت‌هایی مثل Tile، سال‌ها زودتر محصولاتی را در این حوزه ارائه کرده‌اند. بنابراین گرچه AirTags اپل اولین ردیاب بی‌سیم جهان نیست، اما ردیابی دقیق و دسترسی سریع به وسایل گم شده از طریق آیفون، باعث شده کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، ایرتگ را به دیگر محصولات موجود در بازار ترجیح دهند.

محصولات اپل معمولاً یک ویژگی را به بهترین شکل ارائه می‌کنند. این در مورد AirTags نیز صدق می‌کند. اکثر ردیاب‌های موجود در بازار از شبکه کوچکی از کاربران برای ردیابی گروهی استفاده می‌کنند. اما اپل در ‌ایرتگ خود از شبکه مشهور Find My استفاده کرده که یعنی هر وقت یک دستگاه اپل به وسیله گم شده شما نزدیک شد، برای شما پیامی ارسال کند و شما را از جای آن مطلع کند.

از آنجا که ردیابی Airtag خیلی دقیق است، شما می‌توانید آن را در کوله پشتی، داخل اتومبیل یا جیب خود گذاشته و حمل کنید و هر زمانی که گم شد، بدون نگرانی مجدداً آن را پیدا کنید. همه این‌ها نشان می‌دهد که چرا اپل زودتر این محصول را معرفی نکرده است. در واقع او می‌خواسته بهترین دستگاه ردیاب بی‌سیم را ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد