توافق طرف‌های یمنی برای تثبیت آتش‌بس در طول عید قربان


توافق طرف‌های یمنی برای تثبیت آتش‌بس در طول عید قربان

سازمان ملل از توافق طرف‌های یمنی برای تثبیت آتش‌بس در این کشور در طول عید قربان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن در کمیته هماهنگی نظامی در نشستی در امان، پایتخت اردن بر سر پایبندی به تثبیت آتش‌بس به مناسبت عید قربان توافق کردند.

در این بیانیه آمده است؛ دو طرف در نشستی که توسط آنتونی هیوارد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور نظامی یمن تدارک دیده شد، توافق کردند که یک اتاق هماهنگی مشترک برای حفظ آرامش و جلوگیری از تشدید احتمالی درگیری و همچنین تضمین تثبیت آتش‌بس تشکیل شود.

طبق این بیانیه، همچنین کارگروهی تشکیل شد که بررسی‌های فنی، تفصیلی و مستقیم برای یکسان سازی پیشنهادات در این زمینه را آغاز کرده است.

گروندبرگ ندر جریان نشست مذکور اظهار کرد: موفقیت آتش بس در نهایت به ایجاد اعتماد بستگی دارد و درحال حاضر فرصتی برای تداوم پایبندی به آتش بس در ایام عید وجود دارد.

وی همچنین تعهد کمیته هماهنگی نظامی به تلاش برای کاهش تنش در یمن را ستود.

گروندبرگ ادامه داد: دو طرفتوافق کردند که آتش بس کنونی را با تجدید تعهد به توقف همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی تهاجمی در داخل و خارج یمن و توقف فعالیت‌های نظامی در میدان تثبیت کنند.

آنتونی هیوارد نیز در سخنانی بر ادامه تلاش‌های مشترک برای کاهش درگیری‌ها و تداوم اقدامات مشخص برای کاهش درد و رنج ملت یمن تاکید کرد.

وی گفت: خوشحالم که طرفین از فرصت عید قربان برای تقویت تعهد خود به آتش بس استفاده کردند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دوم ژوئن از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید دوباره آتش‌بس انسانی در یمن به مدت دو ماه دیگر خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل