راه اندازی سامانه «سیاح» برای مدیریت حمل‌ونقل در اصفهان


راه اندازی سامانه «سیاح» برای مدیریت حمل‌ونقل در اصفهان

رکنا:مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان از راه اندازی پروژه‌ای با عنوان سیاح (سامانه یکپارچه اطلاعات حمل‌ونقل) خبر داد که اطلاعات حوزه حمل‌ونقل در آن تجمیع می‌شود و در یک پلتفرم به‌صورت داشبوردهایی در اختیار مدیران شهری قرار...

به گزارش رکنا از اصفهان،هادی کریمی با اعلام این خبر گفت: تمام اطلاعات در حوزه حمل‌ونقل همچون سامانه‌های جدید ای.وی.ال و ای.اف.سی، تراکنش‌های مترو، سازمان حمل‌ونقل بار، قطار شهری، پایانه‌ها، تاکسیرانی و اطلاعات مرکز کنترل ترافیک شامل ثبت تردد، تخلفات شهری و داده‌های زمان‌بندی تقاطع‌ها در سامانه سیاح تجمیع و پایش می‌شود تا در یک پلتفرم به‌صورت داشبوردهایی در اختیار مدیران شهری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با تکمیل سامانه سیاح می‌توان نتیجه تصمیمات در نظر گرفته شده همچون طرح ترافیک را مشاهده کرد، افزود: تکمیل این سامانه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.

طرحی برای استفاده راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان حدود ۸۰ درصد از تلفات جانی تصادفات اصفهان را مربوط به راکبان موتور سیکلت و عابران پیاده دانست و خبر داد: در راستای تمرکز بر استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی طرحی را با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه صنعتی اصفهان در دست پیگیری داریم که نتیجه قابل توجهی به دنبال داشته است.

به گفته کریمی این طرح هفته گذشته در وزارت کشور ارائه و تأیید اولیه را کسب کرد.

تصویر دوربین‌های نظارت پردازش می‌شود

کریمی، پردازش تصویر دوربین‌های نظارت تصویری را از دیگر اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان دانست و گفت: این موضوع در طرح میز هوشمندسازی شهرداری مورد تأکید قرار گرفته و امیدواریم با پردازش تصاویر بتوان نسبت به پلاک‌خوانی، رصد تراکم ترافیک، حوادث و آلارم‌هایی که در شبکه حمل‌ونقل داریم، اقدام کرد.

اصفهان -بهمن راعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز