همایش سراسری مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع در مکه برگزار شد


همایش سراسری مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع در مکه برگزار شد

همایش سراسری مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع ۱۴۰۱ با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایش سراسری مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع ۱۴۰۱ با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.

در این همایش که در هتل ویولت مکه برگزار شد، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و وحید صفاری رئیس کمیته بحران حج و اکبر رضایی رئیس ستاد مکه با تشریح اقدامات انجام شده برای اعزام زائران به مشاعر مقدسه نکاتی را به مدیران مجموعه ها و کاروان ها یادآور شدند.


همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن آبادی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توصیه های لازم را به مدیران مجموعه ها و کاروان ها درخصوص هماهنگی و همکاری با مسئولان فرهنگی و روحانیون کاروان ها برای انجام صحیح مناسک در ایام تشریق ارائه کرد.


جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رضایت حجاج را از محورهای مهم فعالیت های مجموعه کارگزاران اجرایی و فرهنگی حج بیان کرد و گفت: زائران ولی نعمتان ما هستند و وظیفه داریم تا مناسک حج خود را با طیب خاطر و براساس شریعت و بصورت صحیح انجام دهند.


وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم و در طول ایام تشریق باید هماهنگی و همکاری جدی بین کارگزاران اجرایی و فرهنگی حج صورت گیرد.


در ادامه این همایش وحید صفاری رئیس کمیته بحران حج و اکبر رضایی رئیس ستاد مکه درباره اقدامات انجام شده به منظور ارائه خدمات به زائران در مشاعر مقدسه و برنامه زمانبدی و چگونگی ورود و خروج زائران به عرفات، منا و مشعر الحرام توضیحاتی ارائه کردند.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه با انتقال همه زائران به مکه مکرمه یک بخش از مسئولیت های مدیران مجموعه ها و کاروان ها انجام شده است، وظایف این مدیران برای استقرار حجاج در مشاعر مقدسه و اقامت آنها در طول ایام تشریق را مهم و سنگین توصیف کرد.


سید صادق حسینی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری با روحانیون کاروان ها از سوی مجموعه ها و اعضای کاروان ها در ایام تشریق تاکید کرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی