برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) در لندن


برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) در لندن

موسسه امام علی(ع) در لندن مراسم عزاداری را به مناسبت امام محمد باقر (ع) برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، به مناسبت شهادت امام محمد باقر(علیه السلام)، موسسه فرهنگی امام علی (ع) در لندن انگلیس مراسم عزاداری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می کند.

این مجلس عزاداری ساعت 20:00 امروز( چهارشنبه 15 تیر 1401 مطابق با 6 ژوئیه 2022) برگزار می شود. در این مراسم یکی از روحانیون شیعه درباره زندگی و شخصیت و خصایث این دو بزرگوار به ایراد سخنرانی می کند و یکی از خادمان اهل بیت (علیهم السلام) در رثای این امام همام(ع) به ذکر مصیب و مرثیه سرایی می پردازد.

گفتنی است، ابوجعفر، امام محمد بن علی الباقر، مشهور به امام محمد باقر (ع) پنجمین امام شیعیان است. کنیه‌اش ابوجعفر و لقبش باقرالعلوم و متولد سوم صفر یا نخست رجب سال 57 هجری در مدینه است. مادرش فاطمه بنت حسن بن علی دختر حسن بن علی است و او اولین امام شیعه است که از نسل هر دو نوه پیامبر حسن و حسین است. امام محمد باقر(ع) در سن 57 به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم شد و در هفتم ذی‌الحجه سال 114 هجری قمری به شهادت رسید. آرامگاه محمد باقر در شهر مدینه در قبرستان بقیع در کنار سه امام دیگر شیعیان است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط