پیشگیری از پیری زودرس چهره با ایمپلنت دندان


پیشگیری از پیری زودرس چهره با ایمپلنت دندان

نداشتن دندان به مرور زمان باعث تحلیل استخوان فک و دفرمه شدن صورت می‌شود بهترین روش جایگزین دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان فک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

خوشبختانه در حال حاضر ایمپلنت دندان، روبرو شدن با مسئله بی‌دندانی را بسیار راحت‌تر نموده است. ازدست‌دادن یک یا تعدادی از دندان‌ها، مسئله‌ای است که برای بیشتر مردم دشوار و حتی غیرقابل‌تحمل است، ولی به علل مختلف احتمال روبرو شدن با مسئله بی‌دندانی وجود دارد. همچنین نبود دندان موجب پیر نشان‌دادن چهره فرد نیز خواهد شد. زمانی که تمامی دندان‌ها سر جای خود باشند چهره‌ای شاداب را نمایش می‌دهند. در نقطه مقابل در صورت نبود یک یا چند دندان چهره فرد به پیری زودرس دچار خواهد شد. در ادامه این مقاله قصد داریم به مزیت‌های ایمپلنت و راه‌های جلوگیری از پیری زودرس با استفاده از آن بپردازیم؛ همراه ما باشید.

شناخت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک نوع پایه تیتانیومی سازگار شده با سلول‌های بدن فرد است. از ایمپلنت‌ها به‌عنوان جانشینی خوب و دائمی به‌جای یک یا تعدادی دندان ازدست‌رفته استفاده می‌شود. بعد از جای‌گذاری ایمپلنت توسط دندان‌پزشک در درون استخوان فک، سلول‌های استخوان‌ساز به‌وسیله استخوان‌سازی در اطراف ایمپلنت، استخوان‌ها به ایمپلنت جوش خواهد خورد. این فرایند اغلب 3 تا 4 ماه به طول می‌انجامد، پس ‌از آن مراحل قالبگیری ایمپلنت دندان انجام شده سپس بخش تاج و روکش دندان تولیدشده و روی پایه جای‌گذاری می‌شود.

ازدست‌رفتن یک یا تعدادی از دندان‌ها تأثیر بسیار زیادی در صورت و مهم‌تر از آن در روحیات و اعتمادبه‌نفس افراد دارد. به‌وسیله ایمپلنت‌های دندان می‌توان افزون بر بازیابی قابلیت جویدن به‌صورت طبیعی، چهره طبیعی و جذابیت لبخند را هم به شخص باز‌گرداند. کاشت ایمپلنت در بانوان و خانم‌ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سنین 18 سالگی می‌تواند انجام گیرد.

ایمپلنت دندان و پیشگیری از پیری زودرس

زمانی که ریزش دندان شروع می‌شود، ممکن است از مسائل دیگری که درنتیجه‌ی آن ایجاد می‌شود نگران باشید. به طور طبیعی چهره شما، مسئله‌ای بسیار مهم در زیبایی و اعتمادبه‌نفستان است، چون می‌خواهید یک لبخند زیبا و خاص را حفظ نمایید. همین‌طور ممکن است قابلیت شما در جویدن غذا کم شود، افزون بر این بی‌دندانی موجب ریزش استخوان در فک نیز خواهد شد و همچنین دندان‌های اطراف که در استخوان لثه قرار دارند را نیز دچار تحلیل خواهد نمود.

به همین علت شما باید برای پیشگیری از عوارض جانبی محتمل در ریزش دندان اقدام نمایید، ایمپلنت دندان می‌تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد، به‌شرط آنکه نامزد مناسبی برای این درمان باشید. البته، هنوز هم احتمال دارد تعجب کنید که ایمپلنت چطور از علائم پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

زمانی که دندان از بین می‌رود، استخوان فک آغاز به کوچک‌تر شدن می‌کند. ریزش دندان‌ها نه فقط بر لبخند شما مؤثر است، بلکه تصویر کلی چهره شمارا نیز تغییر خواهد داد و موجب پیری زودرس در افراد می‌شود. به همین علت ما ایمپلنت را به‌عنوان پاسخی برای پیشگیری از پیری زودرس و تحلیل رفتن استخوان ناشی از آن پیشنهاد می‌کنیم. ایمپلنت در بیشتر افراد بزرگ‌سال قابلیت نصب دارد و احتمال دارد نوجوانان بعد از بلوغ شکل کلی صورت، دارای شرایط این درمان باشند.

پیشگیری از پیری زودرس چهره با ایمپلنت دندان

نحوه پیشگیری از پیری زودرس با ایمپلنت دندان

به این خاطر که فلز تیتانیوم ایمپلنت، با سلول‌های فعال در استخوان فک یکپارچه خواهد شد، موجب می‌شود که لنگر قدرتمند و بادوامی برای دندان‌های شما به وجود آید و ازبین‌رفتن استخوان جلوگیری نماید. ایمپلنت‌ها باگذشت زمان مثل دندان مصنوعی شل نخواهند شد. آن‌ها دقیقاً شکلی شبیه به دندان‌های طبیعی دارند و کارایی بسیار خوبی را برای بیماران به ارمغان خواهند آورد. در ادامه به بررسی برخی از دلایل استفاده از ایمپلنت خواهیم پرداخت.

آسیب‌های ازبین‌رفتن دندان‌ها

در سال نخست ریزش دندان، 25 درصد عرض استخوان فک کمتر می‌شود. این مسئله در مدت‌زمان چند سال آینده با کمتر شدن 4 میلی‌متری استخوان فک ادامه خواهد داشت. در صورت ازبین‌رفتن دندان کافی، و با پیشروی ریزش استخوان، فاصله بینی تا چانه ممکن است کمتر شود و قسمت پایینی صورت تا میزان زیادی ازهم‌پاشیده شود. با نبود پشتیبانی ساختاری، لب‌ها به شکل آویزان درمی‌آیند. به همین علت است که اشخاص بی‌دندان معمولاً ناراضی و پیر به نظر می‌آیند. تحلیل رفتن شدید استخوان هم می‌تواند شخص را مستعد شکستگی‌های زیادی در قسمت فک کند.

از بین بردن بی‌دندانی‌های کوچک و بزرگ با ایمپلنت دندان

اگر در قسمت‌هایی از دندان‌های خود شکاف‌هایی را مشاهده می‌کنید که لبخند شمارا بد فرم می‌کند، موجب می‌شود دندان‌های دیگر آغاز به حرکت کنند، باید توجه داشته باشید که این مسئله هم می‌تواند موجب شود تا چهره شما پیرتر به نظر برسد، و لبخند جذاب را از شما بگیرد. مطمئناً، لبخند زدن کم می‌تواند، حضور شما در جامعه را کم‌رنگ‌تر کند. ایمپلنت‌های دندان لبخندی جذاب و بی‌نقص به شما هدیه می‌دهند و به شما در نگهداری و حفظ صورت جوان و جذاب کمک خواهند نمود.

اثرات بی‌دندانی بر چهره

احتمال دارد با ازدست‌دادن یک‌ دندان شکاف گسترده‌ای در میان دندان‌هایتان به وجود نیاید یا پوست صورت یا لب‌های شمارا آویزان یا جمع نشود، ولی اگرچند دندان را از دست بدهید و هیچ کاری برای درست شدن این مسئله انجام ندهید، نبود دندان و در ادامه آن از میان رفتن استخوان در فک حتماً موجب می‌شود بخش‌هایی از چهره شما به‌سوی داخل فرو رود. این مسئله می‌تواند موجب خوردن لثه که اغلب به اشخاص سالخورده نسبت داده‌ شده است، شود و چهره شمارا پیرتر از سنی که دارید به نظر برساند. چون معمولاً، اشخاصی که دندان‌هایشان را ازدست‌داده‌اند در مقایسه با سن واقعی خود پیرتر به نظر می‌آیند.

حرکت دندان‌ها به‌سوی بی‌دندانی

احتمال دارد که بعضی از دندان‌های باقی‌مانده به‌سوی فضاهایی که دندان‌های از بین رفته هستند شروع به حرکت کنند. این مسئله به ‌نوبه خود می‌تواند موجب به‌وجودآمدن مسائل زیادی در نیش و حتی مشکل در مفاصل فک (TMJ) شود. درنهایت، اگر جویدن غذاهای سالم مثل میوه و سبزی‌ها خام بدون دندان بیش ‌از حد تحمل سخت شود، تغذیه و سلامت عمومی و کلی فرد به خطر خواهد افت؛ بنابراین استفاده از ایمپلنت دندان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که یک یا چند دندان خود را ازدست‌داده‌اند.

پیشگیری از پیری زودرس چهره با ایمپلنت دندان

عوارض بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان

معمولاً این سؤال که آیا ورم صورت بعد از کاشت ایمپلنت طبیعی است یا خطرناک؟ ذهن بیماران را درگیر می‌کند.

لازم است بگوییم باوجوداینکه کاشت ایمپلنت نسبت به سایر جراحی‌ها یک جراحی جزئی به شمار می‌رود اما واکنش بدن نسبت به محل برش لثه دور از انتظار نیست یکی از شایع‌ترین عوارض ورم صورت بعد از ایمپلنت است.

میزان ورم صورت به تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده نیز بستگی دارد؛ بنابراین مقداری تورم و حتی کبودی در اطراف فک‌ها، دهان، چشم‌ها، گونه‌ها و کناره‌های صورت پس از عمل ایمپلنت طبیعی است و جای نگرانی ندارد. البته این واکنش در افراد مختلف متفاوت است ولی به‌مرورزمان علائم کاهش خواهند یافت. درد، تورم و التهاب لثه تا 3 روز بعد از جراحی ایمپلنت طبیعی است و به‌تدریج بهبود می‌یابد.

سخن آخر ایمپلنت دندان

امیدواریم از مطالعه مقاله ما اطلاعات موردنیاز خود درباره تاثیر ایمپلنت بر جوانی صورت را کسب کرده باشید اگر تابه‌حال اقدامی برای انجام ایمپلنت انجام نداده‌اید توصیه می‌شود که در سریع‌ترین زمان این کار را انجام دهید.

دکتر محمد نیک زاد جراح دندان‌پزشک می‌تواند در زمینه کاشت ایمپلنت دندان کمک فراوانی را به شما عزیزان کند. سابقه بسیار خوب دکتر نیک‌زاد در بخش کاشت ایمپلنت، زیبایی و طراحی لبخند موجب شده که کلینیک ایشان به یکی از کلینیک‌های بسیار معروف دندانپزشکی در سطح استان تهران تبدیل شود. همچنین این کلینیک علاوه بر انجام ایمپلنت و لمینت، تمامی خدمات مربوط به دندان‌پزشکی را نیز برای شما عزیزان انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول