تلاش ناکام اورژانس برای نجات خیّر اصفهانی


تلاش ناکام اورژانس برای نجات خیّر اصفهانی

رکنا:علی رغم تلاش فراوان اورژانس برای نجات جان خیرّ محترم اصفهانی که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، مرد ۷۵ ساله به ملکوت اعلا پیوست.

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر فرهادحیدری سرپرست اورژانس استان اصفهان اظهار کرد: صبح امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱، پس از اعلام کاهش سطح هوشیاری مرد مسن در یکی از همایش های خیّرین در محدوده خیابان فرشادی به ۱۱۵ اصفهان، بلافاصله واحد امدادی در دسترس با اولویت بالای اورژانسی به محل اعزام شد.

دکتر حیدری به رخ داد حادثه در زمان شلوغی ماموریت های اورژانس و مشغول بودن واحد های امدادی نزدیکتر اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تمامی واحد های امدادی نزدیک به محل، در ماموریت بودند، مرکز فرماندهی عملیات اورژانس اولین واحد امدادی دردسترس را از خیابان جی به سرعت به محل اعزام کرد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان با اشاره به زمان رسیدن اورژانس، تصریح کرد: با سرعت عمل کارشناسان اورژانس و باوجود ترافیک سنگین در مسیر با اعلام باز کردن راه با آژیر های متوالی، واحد امدادی اورژانس توانست در کمتر از ۱۲ دقیقه در محل حاضر شود.

دکتر حیدری اذعان کرد: با رسیدن کارشناسان اورژانس و ضمن بررسی علایم حیاتی متاسفانه فرد در قید حیات نبوده و از دقایقی قبل فاقد علایم حیاتی بود.کارشناسان اورژانس برای نجات جان فرد، بلافاصله عملیات احیای قلبی تنفسی را برای بیمار آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از چند دقیقه انجام عملیات احیای پایه و پیشرفته، بیمار به درون آمبولانس منتقل شد و ضمن احیا در حین انتقال به بیمارستان نور و حضرت علی اصغر اصفهان تحویل داده شد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان، ضمن ابراز تاسف از درگذشت خیرّ محترم اصفهانی ادامه داد: خیّرین محترم از نعمات هر شهر هستند و متاسفانه این خیّر نیکو با سابقه بیماری های قلبی و داخلی علی رغم تلاش های فراوان اورژانس به ملکوت اعلا پیوست.

دکتر حیدری خطاب به مردم گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم در هنگام تماس با ۱۱۵ ضمن حفظ آرامش به دقت به سوالات کارشناسان اورژانس پاسخ دهند و شرح حال دقیقی از وضعیت بیمار ارائه دهند و با اجرای راهنمایی های کارشناسان اورژانس، تا رسیدن نیرو های امدادی به حفظ وضعیت حیات بیمار کمک کنند. همچنین با وجود ترافیک سنگین در اکثر خیابان های مرکز شهر مردم عزیز با دیدن خودرو امدادی اورژانس، به سرعت مسیر را برای عبور باز کنند تا با رسیدن به موقع کارشناسان اورژانس به نجات افراد کمک کنند.

اصفهان -بهمن راعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی