جانبداری برخی نمایندگان مجلس در روند انتصابات همدان پذیرفتنی نیست


جانبداری برخی نمایندگان مجلس در روند انتصابات همدان پذیرفتنی نیست

همدان- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان اعلام کرد: جانب داری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده‌های استان از گزینه‌های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رئیس این دانشگاه و مطلب اخیر یکی از روزنامه‌های استان همدان بیانیه داد؛ این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی برآن است تا در قبال حواشی اخیر انتصاب مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان همدان مواردی را جهت تبیین و شفافیت مسئله فوق الذکر بیان دارد:

نخست حال ناخوش پردیس‌های همدان؛ که در طول سالهای گذشته توسعه کمی و کیفی چشمگیری در آنها ملاحظه نمی‌شود؛ سال‌ها است دانشجومعلمان پردیس خواهران در محیطی غیردانشگاهی و ناایمن و به دور از حداقل امکانات زیبنده معلمان آینده این استان دوران تحصیل خود را سپری می‌کنند.

در طول ۲ سال تعطیلات کرونایی که فرصت مناسبی جهت بازسازی و رفع مشکلات ساختمان‌های فرسوده می‌توانست باشد حتی با وجود کسورات ناعادلانه از حقوق دانشجومعلمان شاهد اقدامی درخور در این زمینه نبودیم.

ثانیاً افت فرهنگی و تربیتی؛ فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان علیرغم وجود ظرفیت‌های ناب مادی و معنوی این دانشگاه فضایی مرده و بی تحرک است. کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه گویی وجود خارجی ندارند.شاخص‌های تربیتی در بین دانشجومعلمان نسبت به سالیان گذشته نزول چشمگیری داشته است. عدم برگزاری منظم و به موقع جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نمونه‌ای از بی تفاوتی نسبت به تعالی امور فرهنگی این مجموعه است.

ثالثاً عدم تعامل و نبود نگاه دانشجویی در بین مسئولین؛ نگرش سو نسبت به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیرغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و عدم تعامل صحیح با دانشجومعلمان مطالبه گر از جمله چالش‌هایی است که دانشجویان را از میدان مشارکت در پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باز داشته است.

رابعاً خلأ هویت بخشی به دانشجومعلمان؛ تقلیل هویت معلمی از امامت جامعه به یک شغل و منبع درآمد ره آورد نگاه غیرتربیتی و فن سالارانه به این مقوله تمدنی است. تربیت معلم تراز بایستی از همین مراکز رقم بخورد و نه لزوماً از سطوح کلان مدیریتی.

خامساً فقر ایده‌های تحولی و رکود و رخوت مدیریت مسن و محافظه کار؛ از این‌رو مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت در استان همدان نیازمند مدیری جوان، با پشتکار، دارای روحیه و سبقه بسیجی و جهادی؛ آگاه به مسائل دانشجومعلمان و ابعاد تربیتی و فنی تربیت معلم استان می‌باشد. چرا که تربیت معلم استان بیش از هرچیز نیازمند فهم مسئله متناسب با اقتضائات و ظرفیت‌های موجود است. که این ویژگی‌ها را بایستی در بین عناصر دغدغه مند و فعال در عرصه فرهنگ و تربیت جستجو کرد. چه بسا بست نشینان تربیت معلم همدان که خود بانیان وضع موجود اند.

در این بین جانب داری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده‌های استان از گزینه‌های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متأسفانه علی رغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده می‌شود. آنچه حائز اهمیت است حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشارهای نمایندگان و صاحبان قدرت است.

لعل الله یحدث بعد ذلک امرا.


به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رئیس این دانشگاه و مطلب اخیر یکی از روزنامه‌های استان همدان بیانیه داد؛ این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی برآن است تا در قبال حواشی اخیر انتصاب مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان همدان مواردی را جهت تبیین و شفافیت مسئله فوق الذکر بیان دارد:

نخست حال ناخوش پردیس‌های همدان؛ که در طول سالهای گذشته توسعه کمی و کیفی چشمگیری در آنها ملاحظه نمی‌شود؛ سال‌ها است دانشجومعلمان پردیس خواهران در محیطی غیردانشگاهی و ناایمن و به دور از حداقل امکانات زیبنده معلمان آینده این استان دوران تحصیل خود را سپری می‌کنند.

در طول ۲ سال تعطیلات کرونایی که فرصت مناسبی جهت بازسازی و رفع مشکلات ساختمان‌های فرسوده می‌توانست باشد حتی با وجود کسورات ناعادلانه از حقوق دانشجومعلمان شاهد اقدامی درخور در این زمینه نبودیم.

ثانیاً افت فرهنگی و تربیتی؛ فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان علیرغم وجود ظرفیت‌های ناب مادی و معنوی این دانشگاه فضایی مرده و بی تحرک است. کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه گویی وجود خارجی ندارند.شاخص‌های تربیتی در بین دانشجومعلمان نسبت به سالیان گذشته نزول چشمگیری داشته است. عدم برگزاری منظم و به موقع جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نمونه‌ای از بی تفاوتی نسبت به تعالی امور فرهنگی این مجموعه است.

ثالثاً عدم تعامل و نبود نگاه دانشجویی در بین مسئولین؛ نگرش سو نسبت به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیرغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و عدم تعامل صحیح با دانشجومعلمان مطالبه گر از جمله چالش‌هایی است که دانشجویان را از میدان مشارکت در پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باز داشته است.

رابعاً خلأ هویت بخشی به دانشجومعلمان؛ تقلیل هویت معلمی از امامت جامعه به یک شغل و منبع درآمد ره آورد نگاه غیرتربیتی و فن سالارانه به این مقوله تمدنی است. تربیت معلم تراز بایستی از همین مراکز رقم بخورد و نه لزوماً از سطوح کلان مدیریتی.

خامساً فقر ایده‌های تحولی و رکود و رخوت مدیریت مسن و محافظه کار؛ از این‌رو مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت در استان همدان نیازمند مدیری جوان، با پشتکار، دارای روحیه و سبقه بسیجی و جهادی؛ آگاه به مسائل دانشجومعلمان و ابعاد تربیتی و فنی تربیت معلم استان می‌باشد. چرا که تربیت معلم استان بیش از هرچیز نیازمند فهم مسئله متناسب با اقتضائات و ظرفیت‌های موجود است. که این ویژگی‌ها را بایستی در بین عناصر دغدغه مند و فعال در عرصه فرهنگ و تربیت جستجو کرد. چه بسا بست نشینان تربیت معلم همدان که خود بانیان وضع موجود اند.

در این بین جانب داری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده‌های استان از گزینه‌های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متأسفانه علی رغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده می‌شود. آنچه حائز اهمیت است حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشارهای نمایندگان و صاحبان قدرت است.

لعل الله یحدث بعد ذلک امرا.

کد خبر 5532448

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی