استفاده از اقلام و کالاهای قابل بازیافت در فضای سبز شهر قم


استفاده از اقلام و کالاهای قابل بازیافت در فضای سبز شهر قم

رکنا: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای استفاده از اقلام و کالاهای قابل بازیافت در فضای سبز شهر خبر داد.

به گزارش رکنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به سم‌پاشی‌ها در سطح شهر قم اظهار داشت: برگ‌های نارون در سال‌های گذشته دچار آفات شده و آسیب‌ می‌دیدند که از امسال با توجه به شناسایی کانون‌های آلودگی و خرید سموم موردنیاز، عملیات آفت‌کشی با سرعت بالا انجام‌شده و شاهدیم تمام درختان نارون با شرایط بسیار مطلوبی هستند.

وی با بیان اینکه از عملیات‌های مستمر و دائمی در فضای سبز شهر، احیای فضای سبز بافت‌های قدیمی است گفت: تمام طرح کاشت بوستان‌ها وابسته با شرایط موجود بوده و در ابتدای کاشت گیاهان سایه‌انداز کاشته می‌شوند و به مرور با گیاهان با تنوع دیگر این کار انجام می‌شود که به‌عنوان نمونه در بوستان‌های علوی، زنگارکی، نیایش و بنیادی اقدام به اصلاح طرح در قطعات قدیمی زیر درختان سایه‌انداز کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین با تأکید بر استفاده از اقلام و کالاهای قابل بازیافت در فضای سبز شهر قم افزود: به‌عنوان‌مثال از درختان خشک‌شده و نامناسب و شکسته شده برای احداث نرده‌های با طرح طبیعی چوب استفاده می‌شود که این کار در حال حاضر در چند بوستان شهر ازجمله بوستان زنگارکی انجام‌شده است که این کار هزینه‌های تأمین کالاهای مصنوعی نیز کاهش داده است.

نظری/ قم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد