علائم پنهان این سرطان مردانه را بشناسید!


مانند بسیاری از سرطان‌ها، تشخیص زودهنگام سرطان بیضه، برای کمک به مبارزه با آن نکته ای بی نهایت  و حیاتی است. به ‌همین ‌دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که مردان با علائم مخفی این بیماری آشنا شوند و خودآزمایی‌های معمولی را انجام دهند تا بلکه در صورت ابتلا...

نواندیش: مانند بسیاری از سرطان‌ها، تشخیص زودهنگام سرطان بیضه، برای کمک به مبارزه با آن نکته ای بی نهایت و حیاتی است. به ‌همین ‌دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که مردان با علائم مخفی این بیماری آشنا شوند و خودآزمایی‌های معمولی را انجام دهند تا بلکه در صورت ابتلا بتوانند سریعا جهت درمان اقدام کنند.

به‌گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، هافینگتون‌پست در مورد علائم پنهان این سرطان مردانه نوشت: در صورت تشخیص زودهنگام سرطان بیضه، میزان موفقیت درمان برای بیشتر انواع مختلف از این سرطان می‌تواند از ۹۵ درصد نیز فراتر رود، از جمله علائم پنهان این بیماری شامل موارد زیر می شود:

علائم پنهان این سرطان مردانه را بشناسید!

ایجاد گره روی بیضه‌ها

شایع‌ترین علامت سرطان بیضه، وجود یک گره یا توده سفت است که در بیضه احساس می‌‌شود. اکثر سرطان‌های بیضه زمانی تشخیص داده می‌شوند که خود بیماران می‌توانند توده را احساس کنند. اگر توده یا چیز مشکوکی در بیضه‌های خود حس کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

درد بیضه

شروع درد شدید و ناگهانی در بیضه باید فورا مورد ارزیابی و معاینه پزشک قرار گیرد زیرا این می‌تواند نشانه پیچش بیضه باشد؛ وضعیتی که در آن بیضه پیچ می‌خورد و جریان خون آن قطع می‌شود. اما هرگونه درد تدریجی و مداوم نیز باید خیلی زود مورد معاینه قرار گیرد چون می‌تواند نشانه سرطان بیضه باشد. مردان می‌توانند در این مرحله، خودآزمایی انجام دهند تا ببینند آیا توده یا گره جدیدی وجود دارد یا خیر.

درد شکم، کمر یا پهلو را جدی بگیرید

بسیاری از مردم، درد کمر را به یک تمرین سخت ورزشی یا کارهای سنگین نسبت می‌دهند. اما درد مداوم و بدون علت در کمر، نباید نادیده گرفته شود. هنگامی که سرطان بیضه به غدد لنفاوی پشت شکم گسترش یابد، کمر درد آغاز می‌شود.

تورم پاها یا کیسه بیضه

تورم پاها یا کیسه بیضه می‌تواند نشانه نادر سرطان بیضه از نوع پیشرفته باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که غدد لنفاوی بزرگ در پشت شکم، عملا جریان خون یا مایع لنفاوی را از پاها مسدود می‌کنند و باعث تجمع مایع در این ناحیه می‌شوند.

سرفه، سردرد یا تغییرات بینایی

سرفه‌ می‌تواند نشانه بسیار نادری از سرطان پیشرفته بیضه باشد که احتمالا به ریه‌ها نیز گسترش یافته است. همچنین، انواع نادری از سرطان بیضه که پیشرفته هستند و به مغز سرایت کرده‌اند، می‌توانند باعث تغییرات در بینایی، شروع سردرد یا حتی تشنج شوند. این علائم نادر هستند اما در این شرایط، باید اقدام‌هایی همچون معاینه بیضه، آزمایش خون و عکسبرداری انجام شوند.

بزرگ‌تر یا حساس‌شدن سینه‌ها

بزرگ‌تر یا حساس‌شدن سینه‌ها می‌توانند نشانه‌های نادری از سرطان احتمالی بیضه باشند. این علائم به ‌دلیل تولید هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) ظاهر می‌شوند. این هورمون به ‌طور ‌معمول به میزان بالایی در زنان باردار وجود دارد و می‌تواند منجر به رشد بافت پستان شود که از علائم نادر سرطان بیضه نیز به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو