توزیع نذر خادمیاران رضوی به نیازمندان/اهدای جهیزیه به نوعروسان


 توزیع نذر خادمیاران رضوی به نیازمندان/اهدای جهیزیه به نوعروسان

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ با همراهی خیرین ۳۵۰پرس غذای گرم در میان کارتن خواب های این منطقه توزیع کردند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ تهران با شروع ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) ۶۷۰ پرس غذا میان نیازمندان و کارتن خواب ها توزیع کردند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ با همراهی خیرین ۳۵۰پرس غذای گرم در میان ولی نعمتان و ۲۰۰ ساندویج در میان کارتن خواب های این منطقه توزیع کردند.همچنین خادمیاران کانون خدمت رضوی محله مسگر آباد ۱۲۰ پرس غذای گرم به سفره ولی نعمتان محله رساندند تا در این ماه الهی میهمان سفره حضرت رضا (ع) باشند.

بر اساس این گزارش ۱۵ کیلوگرم گوشت قرمز و ۱۵ عدد مرغ که با همکاری خیرین تهیه شده بود هم به دست نیازمندان شناسایی شده رسیده است.

خادمیاران در ماه شادی اهل بیت علیه السلام تعدادی اسباب بازی تهیه کرده و در میان کودکان خانواده های نیازمند توزیع کردند.

نذر خادمیاران رضوی سفره نیازمندان منطقه ۶ تهران را رنگین کرد

به همت خادمیاران کانون وقف و نذر وکانون خدمات عمومی خدمت رضوی منطقه ۶ تهران، با اهدای گوشت گرم نذری به سفره نیازمندان رونق بخشیدند.خادمیاران رضوی منطقه۶ تهران، در ادامه فعالیتهای نیکوکارانه نیازمندان کم برخودار منطقه را که از طریق کانون های عمومی مستقر در سرای محله هایی که در دهه‌ کرامت ایجاد شده بودند، شناسایی و به این عزیزان گوشت گرم هدیه کردند .

خادمیاران کانون وقف و نذر و خدمات عمومی منطقه ۶ تهران با اهدای بیش از۷۵ کیلوگرم گوشت گرم به نیت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) در بین ۳۰خانواده بی بضاعت عطر و بوی رضوی را در سطح منطقه طنین انداز کردند و با مهر رضوی به کانون خانواده های نیازمند گرمی بخشیده و دل محرومان را شاد و مسرور ساختند.

جشن ازدواج آسان و زندگی بهتر برگزار شد

خادمیاران رضوی منطقه ۴ تهران این جشن را با مشارکت پایگاه بسیج جواد الائمه (ع) و سرای محله قاسم آبادبرگزار کردند.در این مراسم اوحدی زاده کارشناس علوم تربیتی در سخنانی به تبیین تاثیر ازدواج در فرد و جامعه و فرهنگ سازی ازدواج پرداخت و از ۳ نفر از مادران زیر ۴۰ سال که دارای ۴ و ۵ فرزند بودند با اهدای هدایایی تقدیر شد.

تقدیر از نوجوانان و کودکان با نام های زهرا و علی و مسابقات سرگرم کننده ویژه کودکان شرکت کننده در این جشن و روایت گری یکی از راویان دفاع مقدس از بخش های مختلف این برنامه به شمار می آید.

همچنین در این مراسم با مداحی ذاکر اهل بیت (ع)و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) دل های عاشقان آسمانی شد.

دیدار خادمیاران رضوی و مسئولان منطقه ۱۰ تهران با خانواده معظم شهدا

در این دیدار مسئول کانون خادمیاران منطقه ۱۰، تشکری عضو شورای شهر تهران، شرفی شهردار منطقه ۱۰، شهردار ناحیه یک منطقه، سرهنگ مردآذر رئیس پلیس اجتماعی کلانتری ۱۱۱ هفت چنار و جمعی از خادمیاران رضوی حضور داشتند.

در این مراسم مسئولان منطقه ۱۰ ضمن تسلیت شهادت این شهید بزرگوار که در راستای حفظ امنیت جامعه به درجه رفیع شهادت نائل آمده، اظهار کردند: شهادت هنر مردان خداست و هر کسی نمی تواند به این درجه برسد اما شهید حیدری لایق مقام شهادت بوده و در راه رضایت خداوند سبحان پ برای حفظ امنیت جامعه جان گرانبهای خود را تقدیم کرده است که ان شالله در کنار شهدای بزرگوار و در بهشت برین متنعم باشد.

شهید حیدری از شهدای نیروی انتظامی است که در ششم فروردین سال ۱۳۷۷ در خیابان ظفر توسط اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خادمیاران رضوی کانون منطقه 8 (ثامن) تهران پیرو برنامه جامع و منظم «دیدار با خانواده شهدای والا مقام» این بار در شب شهادت فرزند حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که لقب جوادالائمه (به واسطه احسان فراوانی که به مردم می‌کردند) مشهورترین لقب ایشان است، به دیدار خانواده شهیدی رفتند که در میانه دیدار، جای میزبان و میهمان عوض شد.

با توجه به اینکه تمامی برنامه‌های دیدار با خانواده معظم شهدا بر حسب عشق و علاقه خادمیاران و با هدف نیکی کردن بدونِ چشمداشت به کسانیست که در شرایط اضطرار، از جان خود و عزیزانشان برای حفظ امنیت کشور گذشتند تا امروز در سایه آن، صاحب نام و مقام در دنیا شویم، از جایگاه و معنویت خاصی برخوردار است؛ در اغلب این دیدارها نیز شرایطی خاص و ویژه رقم می‌خورد که ناغافل انگشت حیرت به دهان دوخته می‌شود.

خادمان با پرچم متبرک و نوای امام رضا(ع) در شب شهادت فرزندشان حضرت امام جواد(ع) به خانه شهید محمدرضا شعبانی قدم می‌گذارند اما میزبان با پرچم گنبد دلربای حضرت امام موسی کاظم(ع) به استقبال‌شان می‌آید تا برای لحظاتی باب طریقتی عرفانی در دل حاضران گشوده و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت را با اشک در چشم، میانه فضایی که در تشبیه به بین‌الحرمینی معنوی مانند بود، مستاصل کند.

در این میانه که زمزمه دعا و مناجات خادمان و خانواده شهید از هر کرانه جاری بود، نوایِ رثای دلسوزِ پدر شهید برای حضرت جوادالائمه(ع)، کارگر شد و بغض‌های فروخفته سرباز کرد و محفل اشک برپا شد.

این پیرغلام اهل‌بیت شعر « نوجوان گوشه حجره» را که ابیاتی از آن به شرحِ «از جفای فلک داد و بیداد/جان سپردم در این شهر بغداد/از وطن دور و در پیش جلاد/در غریبی خدا جان سپردم/نوجوان گوشه حجره مردم ...» است را خواند و سپس خادمیاران از پرچم گنبد و متبرک حضرت امام کاظم(ع) و متقابلا خانواده شهید شعبانی نیز از پرچم متبرک حضرت امام رضا(ع) تبرک جستند.

این پرچم متبرک رسیده از کاظمین برای خانواده شهید خود سوژه‌ای برای شروع بحث بود که به سرعت گل انداخت؛ ماجرا از این قرار بود که در سفر زیارتی این خانواده به حرم شریفین کاظمین، این پرچم بر حسب یک خواب و سفارش به یکی از خادمان آنجا به خانواده شعبانی هدیه داده می‌شود.

میثاق نامه شاخه‌طوبی، پیمانی میان نوعروسان و پروردگار متعال به امضا رسید

به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) طی نشستی که با حضور امام جمعه، فرماندار ، شهردار، رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در دفتر امام جمعه برگزار شد ، میثاق نامه شاخه‌طوبی، پیمانی میان نوعروسان و پروردگار متعال به امضای زوجین رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در جمع زوجین جوان با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع)، اظهار کرد: انسان مومن به خصلت توفیق الهی، واعظ درونی و روحیه نصیحت پذیری در زندگی نیاز دارد و امر مقدس ازدواج آغاز مقطع جدید از زندگی و تحول است و زمان و مکان در این امر مهم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در نقطه آغاز زندگی باید به اهل بیت(ع) متوسل شد، گفت: پیوند ازدواج موجب تکمیل زندگی است و زن‌ومرد باید اصل دوستی، صداقت، تعاون، نصیحت‌پذیری و محبت را در زندگی مشترک رعایت کنند و از عقل و خرد استفاده کرده تا زندگی شیرینی داشته باشند.

وحید گلی‌کانی فرماندار قدس در ادامه با اشاره به اهدای کرامت رضوی در آغاز زندگی زوجین افزود: برکت امام رضا(ع) وارد زندگی نوعروسان شده که نتیجه اعمال خیر و نیکی است که در زندگی انجام داده‌اند

وی بیان کرد: جامعه امروزی با مشکلات مادی و تشریفات و تامین هزینه‌های سنگین جهیزیه تشکیل زندگی مشترک جوانان روبروست اما فعالیت مسوولین دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان در راستای ازدواج آسان است.

در پایان زوجین جوان میثاق نامه شاخه طوبی پیمانی با پروردگار هستی را امضا کردند و عهد بستند با الهام از قرآن و عترت جهت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی تلاش کرده و با یهره‌مندی از آموزه های دین مبین اسلام در پرتو پاکدامنی زمینه‌سازان جامعه مهدوی باشند.

همچنین در بخش دیگری از آن اشاره شده که در سایه الطاف امام مهربانی‌ها خانواده‌ای استوار بر پایه مهر و مهربانی داشته و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و خواست پروردگار متعال به فرزنداوری در سالهای نخست زندگی اهتمام ورزند و به‌عنوان پایه‌گذاران شخصیت فرزندان و معلمان خوشبختی آنان در تقویت روابط حسنه و عاطفی خانواده کوشا باشند.

برگزاری جشن عروسی ۲۱ نو عروس و داماد در شهرستان شهریار

با همکاری مشترک کانون تبلیغی و دینی خدمت رضوی، مسجدتوفیق، مرکزافق آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) و اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شهریار، مراسم جشن عروسی ۲۱ نوعروس وداماد، با حضور جمعی ازخادمیاران رضوی، امام جمعه شهریار، روحانیت معزز، مسئولین شهری ومحلی، روز جمعه دهم تیر ۱۴۰۱ درشهرستان شهریاربرگزارگردید.

کاروان خودرویی عروس و داماد پس از بدرقه وعبور از زیر قرآن مجید از مبدا مسجدتوفیق به مقصد مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) محل برگزاری مراسم جشن عروسی حرکت کردند.

پس از استقرار ۲۱ نوعروس وداماد در مهدیه، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ویژه برنامه ها ومولودی خوانی توسط سخنرانان ومداحان اهل بیت اجرا شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی نوری امام جمعه شهریار به صورت نمادین خطبه عقدرا برای ۲۱ نو عروس و داماد جاری کردند.

درپایان طبق هماهنگی های به عمل آمده وبه منظورصرف شام وشیرینی، کاروان عروسی دریکی از تالارهای شهرستان شهریار حضوریافتندتا ۲۱ نوعروس داماد باخاطره شیرین به استقبال شروع زندگی جدیدبروند.

اهدا ۲۴ سری جهیزیه به نوعروسان در شهرقدس

در نخستین روز از ماه ذیحجه و همزمان با سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) با همکاری کانون‌های خدمت رضوی، ستاد ازدواج آسان و خیرین ۲۴ سری جهیزیه همراه با هدایت فرهنگی و تبرکی به نوعروسان اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در این خصوص بیان کرد: در زمینه فراهم سازی امر ازدواج و در جهت امید آفرینی و تبیین همه موظف هستند و واسطه گری یا شفاعت در امر ازدواج از امور سفارش شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ازدواج آسان در جامعه افزود: مسوولین باید در تحقق امر ازدواج آسان و فرزندآوری نقش خود را ایفا کنند و لازم است فرهنگ مشارکت و حمایت از زوج‌های جوان به فرهنگ عمومی تبدیل شود و ازدواج باید آگاهانه، به‌هنگام، آسان و پایدار باشد.

قدرت اله کریمی رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس با اشاره به اینکه خادمیاران امام هشتم(ع) در راستای ترویج فرهنگ رضوی در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، افزود: در ادامه برنامه‌های دهه کرامت با هماهنگی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری مسوولین شهرقدس و خیرین ۱۷ قلم کالا برای هر سری جهیزیه آماده شد.

وی ادامه داد: خدمت به آستان مقدس امام رضا(ع) در هر زمان و مکانی مورد توجه و عنایت حضرت قرار میگیرد.

امیر عذیری رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرقدس در ادامه بیان داشت: این اقدام خیرخواهانه در راستای فرهنگ سازی ازدواج آسان جوانان با همکاری ستاد ازدواج آسان صورت گرفت تا اقدامی در ترویج این سنت حسنه صورت گیرد.

زوجین جوان به فرزندآوری توجه داشته باشند

به همت ستاد ازدواج آسان قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مشارکت خادمیاران رضوی جشن پیوند ماه و مهر در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) نورانی‌ترین پیوند هستی با هدف شناخت و تعمیق شهروندان از الگوهای دینی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم (ع) شهرقدس برگزار شد.

سعید عزیزی روانشناس و مشاور خانواده و سخنران این مراسم درخصوص حال خوب زندگی و داشتن زندگی موفق و تفاوت‌های سبک زندگی در نسل‌های مختلف به نکاتی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: اعتمادسازی و درک متقابل و حمایت همسران از یکدیگر، اهمیت رازداری در زندگی مشترک، حفظ شأن همدیگر، مشورت کردن و محبت از نکات مورد توجه در زندگی بوده و به امر مهم فرزندآوری توجه داشته و طوری زندگی کنند که اهل بیت(ع) از آنها راضی باشند.

این برنامه با مولودی‌خوانی و مسابقه فرهنگی مذهبی از زندگینامه حضرت زهرا (س) همراه بود و از واسطه‌گران در امر ازدواج و خانواده‌های شرکت‌کننده در طرح شکوه مادری آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

قابل ذکر است، مادران جوان شرکت کننده در طرح شکوه مادری که به همت آستان قدس رضوی برگزار شد دارای ۳ و ۴ فرزند و فعال فرهنگی بوده که با حمایت همسران خود توانسته‌اند زندگی موفقی داشته باشند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی