بدون عنوان


بدون عنوان

بین شادی و احساس خوشبختی در زندگی رابطه مستقیم وجود دارد این نگرش های انسان ها است که نسبت به زندگی ، حال درونی شان را تعیین می کند که در نتیجه نگرش ها چه مثبت یا منفی باشند ، نسبت به همه رویدادها ،...

بدون عنوان
بین شادی و احساس خوشبختی در زندگی رابطه مستقیم وجود دارد این نگرش های انسان ها است که نسبت به زندگی ، حال درونی شان را تعیین می کند که در نتیجه نگرش ها چه مثبت یا منفی باشند ، نسبت به همه رویدادها ، افراد ، روابط و اساسا هر چیزی که افراد را در طول زندگی با آن روبرو می شوند را تحت تاثیر قرار می دهند.

بنابراین هر چه افراد نسبت به مسائل مثبت باشند یا مهارت حل مسئله را داشته باشند، احساس خرسندی و شادی بیشتری را در خود احساس می کنند. افراد شاد خود به خودی و از روی شانس شاد نیستند بلکه آن ها عادت ها و باور هایی دارند که توسط آن عادت ها و باورها شاد می شوند. هیچ انسانی بدون داشتن افکار و عادات و باورهای شاد کننده نمی توانند برای مدت زیادی شاد بماند.

تعریف شادی و نشاط
وقتی فردی نیازهایش ارضا می شود و به چیزهای مورد علاقه اش دست می یابد احساس هیجانی در او به وجود می ‌آید که از آن به شادی و نشاط تعبیر می شود.
شادی و با نشاط بودن، زندگی را خوشایند می سازد و اشتیاق برای پرداختن به فعالیت های اجتماعی را سهل می‌کند . شادی به طور مطلق امکان‌پذیر نیست و هر انسانی مطابق با جهان‌بینی و تفکرات خود ، اگر به چیزهای مورد علاقه اش برسد و زندگی‌اش رضایت داشته باشد در خود احساس شادمانی می کند که شادی نام دارد .

چرا باید شاد بود؟

1.سلامت روانی:
شاد بودن، از مبتلا شدن به افسردگی و ناراحتی های روحی و روانی پیشگیری کرده و سلامت روان را تضمین می کند. عمل خندیدن ضمن اینکه تنش های روحی و عصبی را رفع می کند در بهبود اغلب بیماری های روحی و جسمی موثر می باشد. حضرت علی (ع) در این باره فرمودند که : شادمانی موجب انبساط روح و مایه وجد و نشاط می شود .

2.سلامت جسم :
شادی ، نقش بسزایی در سلامتی بدن و درمان بیماریها دارد، زیرا خنده که حاکی از نشاط و شادی است ، نوعی آنتی بیوتیک طبیعی میباشد که جسم را در مقابل بیماری ها قوی می کند.

3.امنیت اجتماعی :
رواج فرهنگ شادی و نشاط در جامعه، عصبانیت و تندخویی را کمتر می‌کند و حتی از میزان جرایم می کاهد واز تنش و برخورد فیزیکی با مردم جلوگیری می کند .چه بسا بسیاری از ناهنجاری ها و جرم و جنایت ها ، ناشی از عدم تعادل روحی افراد است.

4.رشد اقتصادی:
نقش شادی و شاد زیستن در پیشبرد امور اقتصادی ، غیر قابل انکار است . زیرا در این صورت مدیران و کارمندان انرژی مضاعف پیدا می‌کنند و درصد تولیدات و بهره‌وری افزایش می یابد رشد اقتصادی و در نتیجه به بازار کاری فعال منجر می شود که مردم کمتر احساس عدم وضع فقر اقتصادی و بیکاری ، داشته باشند و این امر باعث میشه توان مالی افراد بهبود یابد و حداقل از لحاظ اقتصادی احساس نشاط ، شادی داشته باشند بنابراین داشتن رشد اقتصادی هم سبب شاد زیستن خواهد شد.

5.استحکام چهارچوب و نظام خانواده:
یکی از فواید نشاط و شاد زیستن، استواری و مستحکم بودن پیوند خانواده و تامین سلامت روان کودکان و نوجوانان است پدر مادری که در خانه ، با خوشرویی و نشاط پذیرایی فرزندان خود باشند باعث می شود که محیط و کاشانه زندگیشان در جهت مثبت برای زندگی شاد و جامعه ای کمتر آکنده از جوانان و نوجوانان افسرده و تحت شده داشته باشیم . و همچنین میزان صمیمیت و چگونگی روحیه و نگرش والدین بر فرزندانشان هم در شادی زیستن، کم موثر نیست.


عواملی که موجب شادمانی افراد می شود

1. تغییر نگرش منفی به مثبت اندیشی و در کنار آن تلاش برای وضعیت زندگی در جهت شادمانی و شاد زیستن
2. تفریح های سالم برای گذراندن اوقات خوش برای تقویت روحیه
3. دوری از افرادی که منجر به منتقل کردن احساسات منفی و حال بد در افراد می شود
4.افزایش تاب آوری و مهارت حل مسئله برای مشکلات زندگی
5.امور شکرگزاری و اعتماد به خداوند در مسیر مشکلات برای احساس آرامش داشتن و احساس رضایت و نشاط درونی از سپاسگزاری به معبود
6. داشتن هدف در زندگی



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022