چهره واقعی بازیگر نقش سمندون بدون گریم !


چهره واقعی بازیگر نقش سمندون بدون گریم !

مجموعه تلویزیونی سمندون به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی در سال ۱۳۷۳ تولید و در سال ۱۳۷۴ از تلویزیون ایران پخش شد. داستان فیلم در مورد یک بچه غول ۲۰۰۰ ساله به نام «سمندون» است که در زیر زمین خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند. در...

مجموعه تلویزیونی سمندون به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی در سال ۱۳۷۳ تولید و در سال ۱۳۷۴ از تلویزیون ایران پخش شد. داستان فیلم در مورد یک بچه غول ۲۰۰۰ ساله به نام «سمندون» است که در زیر زمین خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند.

در این مجموعه ناصر هاشمی، رشید اصلانی، داریوش اسدزاده، حمیده خیرآبادی ایفای نقش کردند و طراح چهره پردازی آن را جلال‌الدین معیریان برعهده داشت.

چهره واقعی بازیگر نقش سمندون بدون گریم !

این سریال زیبا سریعا پرطرفدار شد اما باانتقاداتی از منتقدین سینما و تلویزیون روبرو شد چرا که مخاطب اصلی فیلم نوجوانان بودند ولی ژانر فیلم مناسب کودک و نوجوانان نبود. در این سریال بیشتر صحنه های ژانر وحشت را به مخاطب القا میکرد که این قضیه مورد انتقاد مدیران سازمان صدا و سیما قرار گرفت و کارگردان فیلم را از ساختن ادامه فیلم منصرف نمود.

چهره واقعی بازیگر نقش سمندون بدون گریم !

در منزل عمه (حمیده خیرآبادی) زیرزمین اسرارآمیزی وجود دارد که برادرزادهٔ عمه (ناصر هاشمی) می‌خواهد از آن استفاده کند. بعد از اینکه به این زیرزمین پا می‌گذارد متوجه می‌شود که یک بچه دیو ۲۰۰۰ ساله در آنجا زندگی می‌کند و در انتظار رسیدن مادرش است.

چهره واقعی بازیگر نقش سمندون بدون گریم !

مکانی که سریال در آن فیلم‌برداری شده، منزل میرزا آقاخان نوری بوده‌است که بعد از این سریال در فیلم‌های متعدد دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است.

رشید اصلانی با نام اصلی منوچهر اصلانی متولد 1310 نقش سمندون را ایفا کرد که و در 29 مرداد 1381 در سن 71 سالگی دلیل سکته مغزی در شهر سرعین درگذشت .


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول