روش استعلام کد ساعت سیکو


اگر صاحب یک ساعت سیکو هستید، ممکن است متوجه اعداد به‌ظاهر تصادفی در پشت قاب آن شده باشید. احتمالاً این سؤال هم برای شما پیش‌آمده که این اعداد، نشان‌دهنده چیست؟

استعلام کد ساعت سیکو چگونه است و چه فایده‌ای دارد؟

اگر صاحب یک ساعت سیکو هستید، ممکن است متوجه اعداد به‌ظاهر تصادفی در پشت قاب آن شده باشید. احتمالاً این سؤال هم برای شما پیش‌آمده که این اعداد، نشان‌دهنده چیست؟

در واقع این اعداد، شماره سریال ساعت هستند و معنای خاصی در پشت آن‌ها وجود دارد!

شماره سریال ساعت‌های سیکو، ماه و سال ساخت را نشان می‌دهد. در شماره سریال سیکو شش رقم وجود دارد. رقم اول سال ساخت ساعت و رقم دوم ماه را نشان می‌دهد. چهار رقم پایانی، عدد تولید آن است. توسط این شماره‌سریال‌ها، اصل یا تقلبی بودن ساعت مشخص می‌شود.

در این مقاله از فروشگاه ساعت شادمهر قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتر در مورد معنای این اعداد و روش استعلام کد ساعت سیکو آشنا کنیم. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که چگونه باید شماره سریال را بخوانید و معنای هر عدد را متوجه ‌شوید.

شماره سریال سیکو چیست؟

شماره سریال سیکو، شماره شش رقمی پشت قاب هر ساعت سیکو است. این طولانی‌ترین عدد روی قاب پشتی است که دو عدد اول، سال و ماه ساخت را نشان می‌دهد. شماره سریال معمولاً در ساعت‌های سیکو و گرند سیکو یکسان است.

روش استعلام کد ساعت سیکو

از شماره سریال، برای استعلام کد ساعت سیکو استفاده می‌شود. در زیر با جزئیات بیشتر هر عدد آشنا می‌شوید.

اولین رقم کد ساعت سیکو

این عدد نشان‌دهنده سال ساخت ساعت است. اگر ساعت سیکو شما در سال ۲۰۰۹ ساخته شده باشد، اولین رقم آن، ۹ خواهد بود. یا اگر در سال ۲۰۲۲ ساخته شده باشد، اولین رقم آن، ۲ خواهد بود.

طبیعتاً تشخیص اینکه ساعت سیکو شما در چه سالی ساخته شده است، آن هم تنها با خواندن این مطلب، دشوار است. مثلاً در رقم اول؛ عدد ۲ می‌تواند نشان‌دهنده هر سالی باشد که با ۲ به پایان می‌رسد، به‌عنوان‌مثال، ۲۰۲۲، ۲۰۱۲، یا ۲۰۰۲.

دومین رقم کد ساعت سیکو

عدد دوم، ماه ساخت ساعت است. اعداد 1-9 نشان‌دهنده ژانویه تا سپتامبر است. O، N و D نشان‌دهنده اکتبر، نوامبر و دسامبر هستند؛ بنابراین، اگر ساعت شما در ماه جولای ساخته شده باشد، رقم دوم آن 7 خواهد بود. یا اگر در ماه نوامبر ساخته شده باشد، حرف N خواهد بود. البته در ادامه به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید به‌وسیله استعلام کد ساعت سیکو، سال دقیق ساخت را پیدا کنید.

چهارم رقم آخر کد ساعت سیکو

چهار رقم آخر نشان‌دهنده سال ساخت و شماره تولید ساعت شما هستند. مثلاً اگر چهار رقم آخر ۳۴۷۸ بود، به معنای آن است که از روی ساعت شما، ۳۴۷۸ عدد ساخته شده است.

بنابراین، فرض کنید ساعت شما در نوامبر 1993 ساخته شده است و تعداد ساخته شده از روی آن مدل هم 9881 بوده. در این صورت، شماره سریال روی ساعت باید 3N9881 باشد.

شماره کیس یا کیس کد (Case Number) در ساعت سیکو

باید توجه داشته باشید که اکثر ساعت‌های سیکو، در مجموع، سه شماره دارند که عبارت‌اند از:

شماره سریال: همان‌طور که در قسمت بالا ذکر شد، این عدد شش رقمی است و طولانی‌ترین عدد در قاب پشتی ساعت است.

کد شماره کیس یا طراحی: این کد چهاررقمی است.

شماره حرکت یا شماره کالیبر (شماره موتور): این کد هم به‌صورت چهاررقمی حک شده است. شماره کالیبر در زمان استعلام کد ساعت سیکو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کد پرونده و شماره کالیبر با یک خط فاصله از هم جدا می‌شوند و یک عدد کلی را ایجاد می‌کنند، نام دیگر این عدد، طرح کیس (Case Number) است. امّا معمولاً، شماره سریال به‌تنهایی آورده می‌شود.

عدد کالیبر چیست؟

شماره کالیبر سیکو یا شماره حرکت، یک عدد چهاررقمی است که در قسمت پشت قاب تمام ساعت‌های سیکو و گرند سیکو وجود دارد. این عدد نشان‌دهنده مدل ساعت است که می‌تواند به پیداکردن سال ساخت کمک کند.

هیچ‌وقت نباید شماره سریال را با شمار کالیبر اشتباه بگیرید. شماره کالیبر همیشه در کنار شماره کیس قرار دارد و بین آن‌ها یک خط فاصله است.

در ساعت‌های گرند سیکو که نسبت به ساعت‌های معمولی سیکو گران‌تر هستند، معمولاً عدد کالیبر با 9s شروع می‌شود. 9s یک حرکت یا موتور مکانیکی است که توسط سیکو ساخته شده است.

روش استعلام کد ساعت سیکو (سال ساخت ساعت)

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن ساعت‌های سیکو، استعلام سال ساخت آن است.

درصورتی‌که می‌خواهید در مورد سال ساخت ساعت‌ سیکو اطلاعاتی به دست آورید، باید از سایت‌هایی استفاده کنید که این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای استعلام کد ساعت سیکو، باید شماره سریال و شماره کالیبر را در سایت‌ها وارد کنید و بعد به شکل اتوماتیک تاریخ تولید ساعت سیکو خود را مشاهده کنید.

روش استعلام کد ساعت سیکو

برای استعلام سال ساخت ساعت سیکو وارد سایت زیر شوید:

تقلبی یا اصل بودن ساعت سیکو را از کجا متوجه شویم؟

علاوه بر استعلام کد ساعت سیکو، روش‌های دیگری هم برای شناخت ساعت اصل از تقلبی وجود دارد که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

اگر نگران تقلبی بودن ساعت سیکو خود هستید، اول‌ازهمه باید ساعت را از نظر خط‌وخش یا طراحی نامناسب بررسی کنید، در مرحله بعد، باید اعداد روی قاب را بررسی کنید تا صحت آن مشخص شود.

موارد زیر نشان‌دهنده تقلبی بودن ساعت شماست:

وجود بیش از شش رقم در شماره سریال

بیش از چهار رقم در عدد کالیبر

وجود بیش از چهار رقم در شماره طرح کیس

وجود اعداد بی‌معنی در پشت ساعت

ازآنجایی‌که اولین رقم شماره سریال سیکو باید یک عدد باشد، اگر به‌جای آن با یک حرف شروع شود، متوجه می‌شوید که ساعت شما جعلی است. یا اگر رقم دوم صفر باشد، باز هم نشانه تقلبی بودن ساعت است (عدد دوم نشان‌دهنده ماه ساخت ساعت است و صفر در آن بی‌معناست).

آیا تمام ساعت‌های سیکو دارای شماره سریال منحصربه‌فرد هستند؟

بله تمام ساعت‌های برند سیکو دارای شماره سریال اختصاصی هستند. این سریال‌ها به شما کمک می‌کند تا با استعلام کد ساعت سیکو به‌راحتی آن را شناسایی کنید. کد کالیبر و شماره کیس که در کنار هم قرار گرفته‌اند، برای هر ساعت به‌صورت مخصوص حک می‌شود.

درست است که شماره‌سریال‌ها برای هر ساعت به شکل منحصربه‌فرد درج می‌شود، امّا ممکن است دو رقم اول ساعت شما با دو رقم سایر شماره‌سریال‌های سیکو یکی باشد. دلیل این موضوع این است که دو رقم اول نشانه سال و ماه ساخت هستند و این اعداد با بعضی ساعت‌های دیگر مشترک است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با معنای اعداد درج شده در پشت ساعت سیکو، روش شناسایی ساعت اصل از تقلبی و روش استعلام کد ساعت سیکو آشنا شدید.

حالا دیگر معنای تمام اعداد پشت ساعت سیکو را می‌دانید. سیکو جزو برندهایی است که زیبایی و تناسب ظاهر افراد را دوچندان می‌کند. شما می‌توانید با خرید ساعت مردانه در مشهد، این اکسسوری زیبا را در اختیار خود داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش