فارس من| جزئیات شماره‌گذاری تیبا و سمند/ جلسات خودروسازان با سازمان استاندارد برای رفع مشکل شماره‌گذاری


فارس من| جزئیات شماره‌گذاری تیبا و سمند/ جلسات خودروسازان با سازمان استاندارد برای رفع مشکل شماره‌گذاری

سخنگوی وزارت صمت گفت: دو خودروساز داخلی رایزنی خود را برای شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند که سازمان ملی استاندارد به علت عیوب پرتکرار جلوی شماره‌گذاری آن را گرفته...

به گزارش فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «پیگیر پلاک‌گذاری خودروی تیبا و سمند باشید» عنوان کردند که برای شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا بعد از اینکه سازمان ملی استاندارد در ابتدای خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که این خودروها از فهرست تمدید اعتبار حذف شده‌اند با مشکل مواجهند و با وجود اینکه وجه خرید بطور کامل به خودروساز پرداخت شده و این خودروها فاکتور شده‌اند؛ اما پلاک نمی‌‌شوند.

سازمان ملی استاندارد در اوایل خردادماه سال جاری اعلام کرد که خودروهای سمند، تیبا و تیبا 2 به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شد.

بعد از اعلام این خبر توسط سازمان ملی استاندارد افرادی که از قبل از طریق طرح‌های فروش خودروسازان اقدام به خرید این خودرو‌ها کرده بودند برای شماره گذاری این خودروها با مشکل مواجه شد‌ه‌اند و به عبارتی خودروهای آنها پلاک نمی‌شود.

در اینباره امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که تکلیف خریداران خودروهای تیبا و سمند بالاخره چیست و آیا این خودروها بالاخره پلاک می‌شوند یا خیر؟ گفت: با توجه به پیگیری‌های وزارت صمت از شرکت سایپا این شرکت خودرو ساز اعلام کرد 15 هزار خودرو تیبا برای مشتریان فاکتور شده است اما سازمان ملی استاندارد به علت آنچه که عیوب پرتکرار عنوان کرده است جلوی شماره‌گذاری این خودرو را گرفته است.

وی افزود: براساس اعلام این شرکت خودروساز همچنین 15 هزار خودروی تیبا دیگر نیز در خط تولید قرار دارد.

قالیباف بیان داشت: براساس آنچه که شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده بعد از ممانعت سازمان ملی استاندارد از شماره‌گذاری این خودرو در مجموع 30 هزار خودرو تیبا بلاتکلیف مانده است که 15 هزار دستگاه از این‌ها خودروها فاکتور شده و به مردم فروخته شده است.

وی افزود: پیرامون رفع مشکلات شماره‌گذاری 30 هزار خودرو تیبا روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای بین مسئولان شرکت خودروسازی سایپا و سازمان ملی استاندارد برگزار شده است.

وی همچنین در مورد شماره‌گذاری سمند نیز اظهار داشت: شرکت ایران خودرو مجموع تعهدات خود را در رابطه با این خودرو 4 هزار دستگاه اعلام کرده است و همچنین این شرکت اعلام کرده که مجموع تعهدات این خودرو به تاکسیرانی است.

قالیباف گفت: از این تعهدات در حال حاضر 2 هزار و 500 دستگاه به تاکسیرانی رفع تعهد شد و برای 1500 خودرو سمند نیز مذاکراتی بین تاکسیرانی و سازمان استاندارد انجام شده است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز خبرنگار فارس از شرکت ایران خودرو موضوع عدم شماره‌گذاری خودرو سمند را پیگیری کرده بود که این خودروساز به فارس اعلام کرد با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد در خصوص خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان و سازمان‌هایی چون تاکسیرانی، جلساتی با سازمان ملی استاندارد در مورد اجرای این تعهدات برگزار کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تعداد تعهدات سمند محدود بوده و خودروها تولید شده و آماده واگذاری است که عمدتا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است. در حال حاضر پیگیری‌های مستمر در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر خودروهای سمند تحویل مشتریان شود. پس از انجام کامل تعهدات خط تولید سمند به طور کامل متوقف می‌شود و این محصول دیگر تولید نخواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس