مذاکرات ایران و روسیه برای حذف دلار و یورو از مبادلات تجاری


رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی با رئیس کل بانک مرکزی و برخی مقامات روسیه، گفت: کنار گذاشته شدن دلار و یورو یکی از موضوعات گفتگو با طرف روسی بوده است. به گزارش تسنیم، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی...

رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی با رئیس کل بانک مرکزی و برخی مقامات روسیه، گفت: کنار گذاشته شدن دلار و یورو یکی از موضوعات گفتگو با طرف روسی بوده است.
به گزارش تسنیم، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی مفصل با رئیس کل بانک مرکزی، «الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر، «ماکسیم ریشتنیکوف» وزیر توسعه اقتصادی و «الکسی اورشوک» معاون بین‌الملل نخست وزیر روسیه گفت: خوشبختانه تفاهمات خوبی در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی و اقتصادی با روسیه بدست آمد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و تجار دو کشور نتایج آن را لمس خواهند کرد.
صالح‌آبادی ضمن اشاره به توافق ایران و روسیه برای استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات اقتصادی بین دو کشور افزود: موضوع استفاده از ارز‌های ملی، یکی از محور‌های مهم رایزنی با مقامات بلندپایه اقتصادی روسیه بود و به زودی شاهد اجرایی شدن تفاهم‌های بدست آمده خواهیم بود.
علی صالح‌آبادی درباره استفاده از پیامرسان‌های بومی به جای سوئیفت هم گفت: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت، از سامانه‌های پیام رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیامرسان‌های بومی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مالی، یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند و از این به بعد فعالیت‌های تجاری در بستر‌های جدید و با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی به اراده سیاسی روسای جمهور ایران و روسیه برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه علاقمندی فراوانی برای توسعه روابط در هر دو طرف وجود دارد.
علی صالح‌آبادی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی وجود دارد و همه‌چیز مهیای رشد سریع مناسبات بین دو کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل