گریم تحسین برانگیز نیکی کریمی در سریال یاغی!


گریم تحسین برانگیز نیکی کریمی در سریال یاغی!

در این ســه دهه فعالیت بازیگری نیکی کریمی، آن چه از او در ذهن مخاطب باقی مانده، تصویر یک بازیگر خوش چهره است. این سال‌ها به‌ندرت گریم سنگین روی چهره‌اش دیده‌ایم و حال «یاغی» استفاده متفاوتی از این بازیگر کرده. چهره او در این...

در این ســه دهه فعالیت بازیگری نیکی کریمی، آن چه از او در ذهن مخاطب باقی مانده، تصویر یک بازیگر خوش چهره است. این سال‌ها به‌ندرت گریم سنگین روی چهره‌اش دیده‌ایم و حال «یاغی» استفاده متفاوتی از این بازیگر کرده. چهره او در این سریال به تیرگی می‌زند و به اصطلاح تکیده است؛ موهایش چتری و کوتاه است و ابروها با مداد شــکل گرفته‌اند. مخاطب ابتدا تصویر پا و نیم تنه او را می‌بیند و کمی بعد با چهره‌اش مواجه می‌شود؛ یک چهره سرد و مصمم. همین جا است که تماشاچی شوکه می‌شود و از خود می‌پرسد «این نیکی کریمی نیست؟!»

گریم تحسین برانگیز نیکی کریمی در سریال یاغی!

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

گریم تحسین برانگیز نیکی کریمی در سریال یاغی!

کریمی در سال ۱۳۷۲ موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا (۱۳۷۱) شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۱) نیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید (۱۳۸۱) و واکنش پنجم (۱۳۸۱) شد. وی تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول ملاقلی پور ،بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته است. او علاوه بر بازیگری چندین فیلم از جمله شیفت شب (۱۳۹۳) و آتابای (۱۳۹۸) را ساخته‌است.

گریم تحسین برانگیز نیکی کریمی در سریال یاغی!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس